آلزایمر پس از این بیماری بوجود می آید / اگر از آلزایمر می ترسید این مطلب را بخوانید

خط سلامت : بیماری قلبی عروقی اولیه با سلامت مغز بدتر در میانسالی مرتبط است.

آلزایمر پس از این بیماری بوجود می آید / اگر از آلزایمر می ترسید این مطلب را بخوانید

به گزارش خط سلامت بر اساس تحقیقات جدید، احتمال ابتلا به مشکلات حافظه ، تفکر و سلامت مغز در میانسالی افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی اولیه بیشتر است.

رابطه قلب و مغز

بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی با افزایش خطر ابتلا به اختلالات شناختی و زوال عقل در افراد مسن مرتبط است، اما کمتر در مورد اینکه چگونه داشتن این بیماری ها قبل از 60 سالگی روی شناخت و سلامت مغز در طول زندگی تأثیر می گذارد، شناخته شده است.

دکتر جیانگ از دانشگاه کالیفرنیا، می گوید : مطالعه ما نشان داد رویدادهای قلبی عروقی در اوایل زندگی با شناخت کمتر، تسریع زوال شناختی و سلامت ضعیف مغز در میانسالی مرتبط است.

این مطالعه بر روی 3146 نفر انجام شد. شرکت کنندگان در شروع مطالعه 18 تا 30 ساله بودند و تا 30 سال تحت نظر بودند. در پایان مطالعه میانگین سنی آنها 55 سال بود.

از مجموع شرکت کنندگان، 147 یا 5 درصد مبتلا به بیماری قلبی عروقی زودرس تشخیص داده شدند که به عنوان ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، نارسایی احتقانی قلب، بیماری شریان کاروتید یا بیماری شریان محیطی قبل از 60 سالگی تعریف شد.

راهی برای محافظت از سلامت مغز

پس از سه دهه پیگیری، از شرکت کنندگان پنج آزمون شناختی گرفته شد. این آزمون‌ها مهارت‌های تفکر و حافظه از جمله شناخت جهانی، سرعت پردازش، عملکرد اجرایی، حافظه کلامی تاخیری و روانی کلامی را اندازه‌گیری کردند.

جیانگ گفت: تحقیق ما نشان می دهد 20 و 30 سالگی یک فرد زمان بسیار مهمی برای شروع محافظت از سلامت مغز از طریق پیشگیری و مداخله در بیماری های قلبی عروقی است. پیشگیری از این بیماری‌ها ممکن است شروع زوال شناختی را به تأخیر بیندازد و مغز سالم‌تری را در طول زندگی تقویت کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان