راههای کنار آمدن با اضطراب در نوجوانی / تفاوت اضطراب نوجوانان با بقیه افراد

در حالی که همه نوجوانان هر از گاهی احساس اضطراب می کنند، برخی از نوجوانان بیشتر از نوجوانان دیگر اضطراب را احساس می کنند.

اضطراب چیست؟

برای نوجوانان یا هر فردی، اضطراب یک واکنش طبیعی به استرس است. مواردی مانند آزمون، ملاقات با افراد جدید، صحبت در جمع، قرار ملاقات و رقابت در ورزش باعث می شود ما احساس نگرانی یا ناراحتی کنیم. اما برخی از نوجوانان نسبت به موقعیت های استرس زا بسیار شدیدتر از دیگران واکنش نشان می دهند. حتی فکر کردن به این موقعیت ها ممکن است باعث ناراحتی شدید آنها شود.

اضطراب چه زمانی مفید است؟

هنگامی که اضطراب به شما کمک می کند با یک موقعیت پرتنش کنار بیایید، می تواند چیز خوبی باشد. به عنوان مثال، زمانی که در حال مطالعه برای یک آزمون هستید، کمی اضطراب می تواند باعث شود که شما بخواهید به سختی مطالعه کنید. اما در مواقع دیگر، اضطراب می تواند مضر باشد، به خصوص زمانی که بیش از حد و غیرمنطقی باشد و مانع از تمرکز شود.

اضطراب چه زمانی مضر است؟

گاهی اوقات اضطراب می تواند بین شما و دوستان تان ایجاد شود، به خصوص زمانی که از بیرون رفتن با آنها یا تماس تلفنی با آنها خودداری می کنید زیرا بیش از حد وحشت زده یا پرتنش هستید. این سطح از اضطراب مضر است و در آن زمان است که باید کاری انجام دهید تا کمتر احساس اضطراب کنید تا بتوانید از زندگی خود لذت ببرید.

نوجوانان چگونه می توانند با اضطراب کنار بیایند؟

بسیاری از نوجوانان راه هایی برای کنار آمدن با اضطراب بالایی که احساس می کنند پیدا می کنند. مهم است که احساسات خود را بشناسید، بدانید چه احساسی دارید و چرا چنین احساسی دارید. همچنین یافتن راه های سالم برای مقابله با اضطراب بسیار مهم است. شناخت انواع موقعیت هایی که باعث اضطراب شما می شوند مفید است.

گاهی اوقات اعتراف به اینکه یک موقعیت استرس زا است می تواند اضطراب را کاهش دهد. اگر این اقدامات ساده را امتحان کرده اید و همچنان اضطراب زیادی دارید، دریافت درمان از یک درمانگر قدم بعدی است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان