چرا برخی افراد زود واکنش نشان می دهند؟ / اگر در اطراف تان فردی است که زود عصبانی می شود این مطلب را بخوانید

خط سلامت: وقتی در موقعیتی خطرناک، ناامن یا مشکل‌آفرین هستید، این آدرنالین است که به شما کمک می کند سریع واکنش نشان دهید.

چرا برخی افراد زود واکنش نشان می دهند؟ / اگر در اطراف تان فردی است که زود عصبانی می شود این مطلب را بخوانید

به گزارش خط سلامت آدرنالین هورمون استرس است که به نام اپی نفرین شناخته می شود. آدرنالین که توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود و در جریان خون آزاد می شود، بخشی از پاسخ "جنگ یا گریز" است. هنگامی که با یک عامل استرس زا یا تهدید مواجه می شوید، این هورمون سیستم عصبی را تحریک می کند .

تصور کنید در حال دوچرخه‌سواری هستید و ناگهان شخصی ظاهر می‌شود و باعث می‌شود شما منحرف شوید. بدن شما آدرنالین تولید می کند که منجر به واکنش فیزیکی فوری می شود. ممکن است عرق کنید، ضربان قلبتان را احساس کنید یا بدنتان می لرزد. این یک پاسخ سالم و طبیعی است.

مشخصات آدرنالین

آدرنالین که در کنار کورتیزول و آلدوسترون تولید می شود، زمانی که در بحران هستید یا احساسات قوی مانند هیجان یا ترس را تجربه می کنید، ترشح می شود. به طور خودکار اتفاق می افتد. هنگامی که آدرنالین ترشح می شود، پیام هایی به اندام های مختلف بدن شما مانند قلب و ریه ها ارسال می شود.

هنگامی که آدرنالین ترشح می شود، فشار خون بالا، افزایش ضربان قلب، تقویت حواس، کاهش حساسیت به درد و بزرگ شدن مردمک ها و لرزه در اندام بدن، تعریق بیش از حد اتفاق می افتد.

وقتی در موقعیت «جنگ یا گریز» هستید، ممکن است سریع‌تر از حالت عادی بدوید، یا حتی اگر آسیب دیده باشید، احساس درد نکنید. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که بدن شما به حالت بقا تغییر کند.

اثرات بر بدن و ذهن:

مشکلات گوارشی، سردرد، تنش عضلانی، بی خوابی ، افزایش وزن، اضطراب ، افسردگی ، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته مواردی است که سطح بالای آدرنالین بر بدن ایجاد می کند.

تنظیم سطوح آدرنالین:

شاید شما در یک محیط پر استرس مانند بیمارستان یا مدرسه کار می کنید، یا با استرس های شخصی مانند مشکلات زناشویی مواجه هستید که می تواند باعث افزایش آدرنالین شود.

ورزش روزانه

نفس عمیق

تغذیه سالم

محدود کردن مصرف کافئین یا الکل. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان