دنیای درونگراها آنطور که فکر می کنید نیست / هر چه در مورد درونگراها می دانستید را کنار بگذارید

خط سلامت: درونگرایی یک ویژگی شخصیتی است که با تمرکز بر احساسات درونی به جای منابع بیرونی مشخص می شود.

دنیای درونگراها آنطور که فکر می کنید نیست / هر چه در مورد درونگراها می دانستید را کنار بگذارید

به گزارش خط سلامت در حالی که درونگرا ها بین 25 تا 40 درصد جمعیت را تشکیل می دهند، هنوز تصورات غلط زیادی درباره ی این تیپ شخصیتی وجود دارد. همچنین مهم است توجه داشته باشید که درونگرا بودن به این معنی نیست که از نظر اجتماعی مضطرب یا خجالتی هستید.

نشانه های یک فرد درونگرا

دونگراها از تنهایی لذت می برند

یک فرد درونگرا ، از سرگرمی ها و علایق خود لذت می برد. فعالیت هایی مانند خواندن کتاب خوب، پیاده روی در طبیعت یا تماشای برنامه ی مورد علاقه به آنها احساس خوبی می دهد.

یک گروه کوچک از دوستان نزدیک دارند

درونگرا ها به جای داشتن یک دایره اجتماعی بزرگ از افرادی که شناخت سطحی از یکدیگر دارند، ترجیح می دهند روابط عمیق، طولانی مدت و صمیمی داشته باشند.

تحرک بیش از حد و حواس پرتی

وقتی درونگرا ها در محیط های شلوغ به فعالیت می پردازند، ممکن است احساس عدم تمرکز و غرق شدن داشته باشند.

باورهای غلط درباره درونگراها

بر اساس برآوردها، تعداد افراد برونگرا حدود سه به یک از درونگرا ها بیشتر است. درونگراها اغلب متوجه می شوند که افراد دیگر سعی می کنند آنها را تغییر دهند یا حتی پیشنهاد می کنند که مشکلی در آنها وجود دارد.

در حالی که درونگرا ها بخش کمتری از جمعیت را تشکیل می دهند، هیچ تیپ شخصیتی درست یا غلطی وجود ندارد. در عوض، هم درونگرا ها و هم برونگراها باید تلاش کنند تا تفاوت ها و شباهت های یکدیگر را درک کنند.

اگر با درونگرا بودن مشکل دارید، کمک بخواهید. در واقع، صحبت با یک متخصص سلامت روان می تواند گامی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد درونگرایی باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان