شیوه های کوک کردن ساعت بدن

خط سلامت: ساعت بیولوژیکی یک فرد را می توان زودتر یا دیرتر تنظیم کرد، اما ثابت نگه داشتن ریتم شبانه روزی کمک می کند تا روال خواب حفظ شود.

شیوه های کوک کردن ساعت بدن

به گزارش خط سلامت بیدار شدن و خوابیدن در زمان مشخص و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تاریکی باعث تولید ملاتونین در بدن که تنظیم کننده ریتم خواب است، می شود.

بهبود ریتم شبانه روزی

با رعایت یک برنامه منظم و قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در صبح، ساعت بدن خود را تنظیم کنید اما اگر اختلال خواب دارید، ملاتونین ، کرونوتراپی یا نور درمانی مفید است.

از ریتم شبانه روزی در برابر نمایشگرها محافظت کنید

روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید و صفحه نمایش را به طور کلی از اتاق خواب دور نگه دارید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و طبیعت، ورزش بیشتر، یک برنامه منظم در تنظیم ریتم شبانه کمک می کند تا خواب آرامی را تجربه کنید.

عادات خواب سالم

اصول اولیه بهداشت خواب شامل: ایجاد یک برنامه روتین قبل از خواب ، اطمینان از خنک و تاریک بودن اتاق خواب ، پرهیز از کافئین از بعدازظهر به بعد و پرهیز از صفحه نمایش یک ساعت قبل از خواب است.

چگونه در طول روز هوشیارتر باشیم؟

وقتی از خواب بیدار می شوید، به جای به تعویق انداختن زنگ ساعت و شروع یک چرخه خواب جدید، از رختخواب بلند شوید. با خوردن صبحانه سوخت مغز خود را تامین کنید. دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب بیرون بروید تا خود را در معرض نور طبیعی قرار دهید.با رعایت این موارد می توانید خواب بهتری را تجربه کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان