5 لذت روانی که فقط مجردها می برند

دیدن یک فیلم به تنهایی به این معنی است که می توانید به طور کامل بر روی داستان و تصاویر جلوی خود تمرکز کنید بدون اینکه در مورد اینکه دوستانتان چه فکری می کنند فکر کنید. دیدن یک کنسرت به تنهایی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افرادی باشد که علایق مشترک دارید. شما ممکن است کاری را به تنهایی انجام دهید، اما در واقع می تواند به گسترش دایره اجتماعی شما کمک کند.

5 لذت روانی که فقط مجردها می برند
خط سلامت: به جای تمرکز بر جنبه های منفی تنهایی و مجرد بودن، روی جنبه هایی که از آنها لذت می برید تمرکز کنید.
تا زمانی که مجرد هستید، روی تقویت ارتباطات اجتماعی غیرعاشقانه تمرکز کنید. با دوستان برنامه‌ریزی کنید، حتی در صورت نیاز، ملاقات‌های مجازی. از اتفاقاتی که با عزیزانتان می‌گذرد مطلع باشید، چند بار در هفته با تلفن و یا به صورت آنلاین تعامل داشته باشید.
به گزارش خط سلامت ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید و پیدا کردن دوستان جدید مفید است. به گروه های آنلاین بپیوندید، برای اهدافی که برای شما مهم هستند داوطلب شوید، در باشگاه های ورزشی محلی شرکت کنید یا یک باشگاه کتاب راه اندازی کنید.

بر فواید مجردی تمرکز کنید

در حالی که داشتن یک رابطه مزایایی دارد، تحقیقات همچنین نشان می دهد که تنها بودن می تواند مجموعه ای از مزایای خاص خود را داشته باشد. برای مثال:
زمان بیشتری برای دنبال کردن اهدافی مانند تحصیل و توسعه شغلی پربار دارید.
زمان بیشتری برای آشنایی با ترجیحات، نیازها، و عوامل شکست‌دهنده خود دارید، که در نهایت به شما در انتخاب یک شریک عاطفی مناسب کمک می کند.
ملاقات با افراد جدید می تواند مفید باشد. اگر شرایط ملاقات حضوری ندارید، ملاقات مجازی جایگزین عالی است.
بسیاری از مردم احساس می کنند که ملاقات مجازی به عنوان یک یخ شکن عمل می کند. و فرد زمانی که آن شخص را حضوری ملاقات می کنند، احساس بهتری دارد.
زندگی یک مسابقه نیست و نیازی به رسیدن به نقاط عطف زندگی با هر سرعت خاصی نیست. می توانید بدون وابستگی به یک شریک عاشقانه، زندگی غنی، رضایت بخش و شادی داشته باشید. همچنین اگر احساس می کنید آماده نیستید با یک نفر کنار بیایید، اشکالی ندارد.
مهمتر از همه، به خود یادآوری کنید که دوست داشتنی هستید و زمانی که تصمیم به یک رابطه دارید، افراد مجرد زیادی وجود دارند که علایق، اهداف و ارزش‌های شما را محترم می شمارند.

برخی از مواردی که ممکن است بخواهید امتحان کنید:

تنها برای شام بیرون ببروید

ناهار خوردن اغلب به عنوان یک تجربه اجتماعی در نظر گرفته می شود، اما پذیرایی از خود با یک وعده غذایی خوب به شما فرصتی می دهد تا آرامش داشته باشید و از این تجربه لذت ببرید.
تنها به سینما بروید
پیاده روی کنید
گذراندن وقت در طبیعت برای سلامتی عالی است. تنها رفتن می تواند فرصتی بدهد تا با طبیعت ارتباط برقرار کنید، بدن خود را به چالش بکشید و از خلوتی آرام لذت ببرید و همچنین از استرس خود بکاهید.
به مسافرت بروید
تعطیلات و سفر به تنهایی یک راه هیجان انگیز و مفید برای به چالش کشیدن خود و یادگیری چیزهای جدید و راهی عالی برای ایجاد خودکفایی و اعتماد به نفس است.
مهارت جدیدی یاد بگیرید
در کلاسی ثبت نام کنید که در آن می توانید مهارت جدیدی را یاد بگیرید، مانند آشپزی، تیراندازی با کمان، هنر، رقص یا سرگرمی دیگری که همیشه برای شما جالب بوده است. به جای تمرکز بر انجام کاری که دیگران می خواهند انجام دهند، می توانید کاری را دنبال کنید که علایق شما را به همراه دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان