آنقدر ها که فکر می کنید کابوس بد نیست / یافته عجیب روانشناسان متعجب تان می کند

خط سلامت: تکنیک تقویت حافظه، درمان اختلال کابوس را بهبود می بخشد.

آنقدر ها که فکر می کنید کابوس بد نیست / یافته عجیب روانشناسان متعجب تان می کند

به گزارش خط سلامت برای افرادی که با کابوس های مکرر ، خواب بی دردسر یک رویا است اکنون در یک آزمایش کوچک، دانشمندان علوم اعصاب تکنیکی را نشان داده اند که برای برخی ممکن است رویا های بد را از بین ببرد.

کاهش کابوس با تکنیک

محققان گزارش دادند افزایش درمان استاندارد برای اختلال کابوس با تکنیک تقویت حافظه، میانگین کابوس های هفتگی را در به صفر کاهش می دهد .جینا پو، عصب‌شناس می‌گوید: این واقعیت که آنها واقعاً می‌توانند تفاوت زیادی در فراوانی این کابوس‌ها ایجاد کنند، بسیار بزرگ است.

افراد مبتلا به اختلال کابوس از شب نه برای هیولاهای زیر تخت، بلکه از هیولاهایی که در رویا های خود هستند می ترسند. رویا های مکرر و وحشتناک خواب را مختل می کند و حتی بر رفاه در زندگی بیداری تأثیر می گذارد. درمان اصلی اختلال کابوس، تمرین درمانی تصویرسازی یا IRT است. در این درمان، بیماران کابوس‌های شبانه‌ای را با یک چرخش مثبت دوباره تصور می‌کنند و به صورت ذهنی خط داستانی جدید را در حالی که بیدار هستند تمرین می‌کنند. این شیوه کابوس ها را برای بیشتر افراد کاهش می دهد، اما برای تقریبا یک سوم افراد با شکست روبرو است.

برای تقویت قدرت تصویرسازی یا IRT، سوفی شوارتز، عصب شناس از دانشگاه ژنو و همکارانش از یک تکنیک یادگیری به نام فعال سازی مجدد حافظه هدفمند یا TMR استفاده کردند. در این تکنیک، فرد در حین پخش صدا روی یادگیری چیزی تمرکز می کند و همان نشانه در هنگام خواب دوباره پخش می شود. تجربه نشانه در طول خواب ، ممکن است حافظه مرتبط را دوباره فعال و تقویت کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان