کاهش استرس بدون هزینه

با هم بودن در وعده های غذایی خانوادگی  و غذا خوردن در کنار هم استرس را کاهش می دهد.

کاهش استرس بدون هزینه

به گزارش خط سلامت کارشناسان امور خانواده و روانشناسان مدت‌هاست پیشنهاد می دهند شام‌های خانوادگی در کنار هم صرف شود زیرا فواید زیادی بر سلامتی دارد.

پژوهش جدید انجمن قلب آمریکا تأیید کرد: 91٪ از والدین گفته اند که خانواده آنها از هنگامی که شام را در کنار هم هستند ، استرس کمتری دارند.

دکتر ارین میچوس، از انجمن قلب آمریکا و دستیار مدیر قلب و عروق پیشگیرانه در جان هاپکینز در بالتیمور، گفت: به اشتراک گذاشتن وعده‌های غذایی با دیگران راهی عالی برای کاهش استرس ، افزایش عزت نفس و بهبود ارتباط اجتماعی به ویژه برای کودکان است. استرس مزمن و مداوم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را در طول زندگی افزایش دهد ، بنابراین مهم است که افراد راه‌هایی برای کاهش و مدیریت استرس پیدا کنند.

یک نظرسنجی که روی حدود 1000 آمریکایی انجام شد، نشان داد 84 درصد از بزرگسالان آرزو می‌کنند که می توانستند یک وعده غذایی را کنار هم باشند.

تقریباً 67 درصد ازافراد این پژوهش گفتند که اشتراک یک وعده غذایی اهمیت ارتباط با افراد دیگر را به آنها یادآوری می کند و 54 درصد گفتند: غذا خوردن با اعضا خانواده یادآور آن است که سرعت خود را کاهش دهند و استراحت کنند.

اگرچه مردم می‌گویند در هماهنگ کردن برنامه‌ها با دوستان و خانواده شان مشکل دارند، اما حدود 59 درصد افراد وقتی می‌توانند با دیگران غذا بخورند، انتخاب‌های غذایی سالم‌تری دارند.

ما می دانیم که جمع کردن افراد خانواده در زمان صرف غذا همیشه آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست ولی مانند سایر عادات دیگر سالم، از کارهای کوچک شروع کنید .

برای این منظوریک روز را مشخص کنید تا دوستان، خانواده یا همکاران تان برای یک وعده غذایی کنارتان باشند. اگر نمی‌توانید دور هم جمع شوید، به این فکر کنید یک وعده غذایی را از طریق ویدئوکال و ارتباط مجازی کنار هم داشته باشید.

در حالی که وعده های غذایی مشترک استرس را کاهش می دهد، حدود 65٪ از بزرگسالان حداقل تا حدودی استرس دارند و 27٪ گفته اند بسیار یا بسیار استرس دارند. حدود 69 درصد از افرادی که به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار می کنند، گفته اند اگر بتوانند غذای خود را با همکارشان تقسیم کنند یا با او بخورند، استرس کمتری در محل کار خود دارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان