اضطراب را اینگونه کاهش دهید

همه افراد دوره هایی از <strong>اضطراب</strong> و نگرانی را پشت سر می گذارند. به هر حال این یک تجربه انسانی است،ولی داشتن ابزارهایی کمک می کند ذهن و بدن را آرام کنید و شدت و مدت این احساسات را کاهش دهید.

اضطراب را اینگونه کاهش دهید

ارتباط اضطراب و افسردگی

به گزارش فائقه بیگلرزاده از خط سلامت،درک ارتباط بین اضطراب و افسردگی کمک می کند تعیین کنید آنچه با آن سر و کار دارید موقتی است یا نشانه مساله ای جدی تر است.
محققان می گویند: اضطراب و افسردگی در هم تنیده شده و اغلب یکدیگر را تشدید می کنند.بخشی از آن بخاطراین است که مواد شیمیایی عصبی یکسانی در هر دو شرایط ترشح می شوند. از آنجا که کاهش سروتونین باعث افسردگی و اضطراب می شود ، معمولاً برای افراد مبتلا به افسردگی نیز احساس اضطراب همزمان درک می شود. به همین دلیل مهم است احساسات اضطرابی را بشناسید و آنها را با یک متخصص در میان بگذارید ، مخصوصاً اگر مبتلا به افسردگی شده یا علائم افسردگی را دارید.

اضطراب را بپذیرید

پذیرفتن زمانی که احساس اضطراب می کنید این امکان را می دهد تا برای تسکین علائم گام بردارید. اولین قدم این است که بپذیرید نمی توانید همه چیز را کنترل کنید.

افکار را قطع کنید

وقتی افکار منفی یا نگرانی های بیش از حد در ذهن می گذرد ، احساس می کنید راهی برای خاموش کردن آنها وجود ندارد. یکی از استراتژی هایی که باید مرور کنید این است که افکار مضطرب خود را با انجام کار دیگری قطع کنید. در حالی که ممکن است هر بار این تکنیک جواب ندهد ،اما استراحت منجر به کاهش افکار مزاحم در طول روز می شود.

تکنیک های کم کردن اضطراب

تنفس عمیق را تمرین کنید،،به فعالیتی بپردازید که شادی را به ارمغان می آورد، با دوست خود تماس بگیرید ،بیرون بروید و قدم بزنید،با درست کردن یک پازل یا ساختن آن خود را مشغول کنید،هر روز کاری را انجام دهید که باعث شادی تان می شود.

ذهن را از استرس دور کنید

محققان می گویند: وقت خود را برای انجام کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید دوچرخه سواری، کتاب خواندن ، نقاشی و یا قرار گرفتن در جمع دوستان را فراموش نکنید.

صحبت با یک متخصص بهداشت روان

احساس اضطراب مداوم نشانه ای از یک مشکل بهداشت روانی مانند افسردگی است. اگر اضطراب بیش از حد دارید و مدیریت آن برای تان دشوار شده است ، به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنید . صحبت با یک روانشناس یا روانپزشک می تواند کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.
حملات اضطراب و نگرانی های گاه به گاه ممکن است نشانه این باشد که باید استراحت کنید و برخی از استراتژی های ذکر شده در بالا را اجرا کنید. اضافه کردن ورزش ، ذهن آرامی ، تنفس دیافراگمی به آرامش ذهن کمک می کند. اما اگر اضطراب ، عصبی بودن یا نگرانی تان بیش از حد شده یا زندگی شما را تحت تأثیر قرار داد ، ممکن است زمان آن باشد که از متخصصان حوزه بهداشت روان کمک بخواهید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان