عجیب ترین ترین شیوه ای که می شود فهمید کم خوابی دارید / اگر خوب نمی خوابید این مطلب را بخوانید

خط سلامت: بدون خواب رفتن و با کاهش خواب ، مولکول های متابولیک کاهش پیدا می کنند. دانشمندان می توانند با توجه به کاهش مولکول های خاص در خون، تشخیص دهند چه زمانی افراد کم خواب هستند.

عجیب ترین ترین شیوه ای که می شود فهمید کم خوابی دارید / اگر خوب نمی خوابید این مطلب را بخوانید

به گزارش خط سلامت کاهش برخی چربی ها و اسیدها در خون ممکن است نشان دهد که آیا یک فرد به شدت دچار کمبود خواب است یا خیر . وقتی مردم و موش‌ها خواب شان را کم می‌کنند، دو ترکیبی که در متابولیسم نقش دارند تحلیل می‌روند.

سهگل ، یکی از محققان علوم اعصاب در دانشگاه پنسیلوانیا، می گوید: یک نشانگر قابل اعتماد از کمبود خواب می تواند برای آزمایش اینکه آیا خلبانان، رانندگان کامیون و سایر افرادی که مشاغل طولانی مدت دارند به اندازه کافی استراحت می کنند یا خیر، استفاده شود .

بی خوابی عملکرد افراد را در تست های حافظه و توجه ضعیف می کند و با دیابت، بیماری قلبی و سایر بیماری ها مرتبط است. سهگل و همکارانش برای اینکه ببینند چگونه از دست دادن خواب متابولیسم را تغییر می‌دهد، از موش‌ها و انسان‌ها نمونه خون گرفتند، بعد از اینکه آنها فقط چهار ساعت خواب در شبانه‌روز به مدت پنج شب داشتند.

در هر دو گونه، دو مولکول درگیر در متابولیسم کاهش یافت. یکی چربی است که در ذخیره انرژی و کمک به هورمون ها برای ارسال پیام نقش دارد. دیگری، یک اسید، محصول جانبی متابولیسم طبیعی است. سطح هر دو مولکول پس از یک خواب کامل شبانه برگشت. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان