آلزایمر تهدید جدید ویروس کرونا(covid-19)

<strong>ویروس کرونا(covid-19)</strong> اثرات منفی بر مغز داشته و احتمال ابتلا به آلزایمر و زوال عقل و بیماری های خلقی را افزایش می دهد.

آلزایمر تهدید جدید ویروس کرونا(covid-19)

در یک مطالعه صورت گرفته مشخص شد که اثرات استرس و اثرات تاثیر ویروس کرونا(covid-19) تا چه اندازه بر مغز تاثیرات منفی مستقیمی را ایجاد می کند .

دانشمندان می گویند بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا در خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌های عصبی رایج را مورد بررسی قرار دادند. این بیماری‌ها که بر اثر ویروس کرونا(covid-19) در افراد دیده می‌شود شامل خونریزی مغزی، سکته ،پارکینسون ،سندرم گلین باره، زوال عقل، روان پریشی، اختلالات خلقی، اختلالات اضطرابی می شود.

اضطراب و اختلالات خلقی پس از ابتلا به ویروس کرونا(covid-19)

محققان توضیح می دهند که اضطراب و اختلالات خلقی شایع ترین تشخیص در میان بیماران مبتلا به ویروس کرونا(covid-19) بوده است و آنها این فشارها را ناشی از استرس ابتلا به ویروس کرونا(covid-19) و انتقال این افراد به بیمارستان می دانند.

احتمالاً شرایطی مانند سکته مغزی و آلزایمر و زوال عقل در اثر تغییرات بیولوژیکی ویروس و واکنش بدن در برابر این عفونت ها وجود دارد. بر اساس یافته های محققان آنان به دنبال پاسخ برای این سوال هستند که آیا ویروس کرونا(covid-19) باعث تشخیص اختلالات روانی شده است یا خیر؟ آنان در این مطالعه و بررسی عفونت های تنفسی در سایر گروه های افراد مبتلا پرداختند.

محققان دانشگاه آکسفورد می گویند: ویروس کرونا(covid-19) بیشتر از سایر بیماری‌های تنفسی باعث ایجاد مشکلات مغزی بعدی در افراد خواهد بود.

بر اساس این مطالعه افراد مبتلا به ویروس کرونا(covid-19) ، 16 درصد بیشتراز سایر عفونت های تنفسی و 44درصدبیشتر از سایر افراد بهبود یافته از آنفلوآنزا دچار اختلالات عصبی می شوند .

اهمیت شدت ویروس کرونا(covid-19)

آنان در ادامه این پژوهش دریافته اند که هرچقدر این افراد با شدت بیشتری به بیماری ویروس کرونا(covid-19) مبتلا شده باشند، بیشتر احتمال اختلالات مغزی ومشکلات روحی و روانی را نشان می دهند .

آلزایمر پشت ویروس کرونا(covid-19)

بر اساس این یافته ها اضطراب، اختلاالات روان پریشی و مشکلات خلقی و خو در 24 درصد از کل این بیماران دیده شده است
،اما افرادی که در بیمارستان بستری شده اند تا 25 درصد و افرادی که تحت مراقبت های ویژه بوده اند 28 درصد دچار مشکلات روحی و روانی هستند و زوال عقل و آلزایمر در 7دهم درصد از کل بیماران مبتلا به ویروس کرونا(covid-19) تشخیص داده شده است.

دکتر سارا بیماری سیو رئیس مرکز تحقیقات آلزایمر در انگلستان در این مورد می‌گوید مطالعات قبلی نشان داده است که افرادی که مبتلا به بیماری ویروس کرونا(covid-19) هستند بیشتر در معرض خطر زوال عقل و آلزایمر قرار دارند.

رابطه لخته خون و سکته با ویروس کرونا(covid-19)

بر اساس گفته های مسعود حسین استاد مغز و اعصاب دانشگاه آکسفورد شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس وارد مغز شده و باعث آسیب مستقیم به مغز می شود و این می تواند اثرات غیرمستقیمی مانند لخته خون ،سکته و التهاب و عفونت مغز را به دنبال داشته باشد. اگرچه فقط برای بیش از یک سوم افراد مبتلا به این تشخیص داده شده است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان