چه شخصیتی دارید؟ / با این 5 شخصیت رفتارها را پیش بینی کنید

خط سلامت: ذهن آگاهی و توانایی بودن در لحظه حال به عنوان روشی غیر داوریی و پایدار، فواید زیادی برای سلامتی دارد. که با شخصیت مرتبط است. افراد آگاه تمایل به کاهش استرس داشته و از نظر احساسی واکنش کمتری نشان می دهند و تمرکز بهتری دارند.

چه شخصیتی دارید؟ / با این 5 شخصیت رفتارها را پیش بینی کنید

به گزارش خط سلامت تیمی از محققان به سرپرستی کریستوفر آلتایزر از دانشگاه بین المللی فلوریدا از دو آزمون شخصیت برای درک اینکه کدام یک از ویژگیهای شخصیتی ممکن است بیشتر با ذهن آگاهی ارتباط داشته باشد استفاده کردند. آنها پنج ویژگی را یافتند که به طور معنی داری با ذهن آگاهی مرتبط است: احتیاط، سازگاری، اوقات فراغت، تحریک پذیری و جاه طلبی. این ویژگی ها و ارتباط آنها با ذهن آگاهی در زیر بسته بندی می شود.

ذهن آگاهی و احتیاط

طبق نظرسنجی شخصیت های محتاط در برابر تغییر مقاومت می کنند و از پذیرش خطر خودداری می کنند. آنها ترس شدیدی از شکست دارند و سخت تلاش می کنند نقاط ضعف و نقص خود را پنهان کنند. محققان دریافتند شخصیت های محتاط سطح هوشیاری پایین تری دارند. آنها معتقدند این امر با ترس ارتباط دارد. آنها می نویسند، "ممکن است ترس و نگه داشتن ترس به همین دلیل باشد احتیاط بیشترین ارتباط منفی را با ذهن آگاهی دارد." با افزایش احساس ترس سازگاری فکر و انعطاف پذیری روانشناختی دشوار می شود، همه اینها از ویژگی های افراد بسیار باهوش است.

ذهن آگاهی و سازگاری

آلتایزر و تیم او شواهدی یافتند که نشان می داد افراد دارای ویژگی شخصیتی سازگاری بالا - یعنی توانایی " توجه و تمرکز و عدم واکنش در لحظات استرس زا " دارند - به نظر می رسد افرادی بسیار آگاه هستند. آنها بیان می کنند "به نظر می رسد افرادی که نمره سازگاری بالاتری دارند کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند یا می توانند از طریق عملکرد آگاهانه، تعلیق قضاوت عاطفی درونی و پاسخگویی کمتر با واکنش های بیرونی، درک های استرس زا داشته باشند."

ذهن آگاهی و اوقات فراغت

شخصیت های اوقات فراغتی،افرادی را توصیف می کند که غالباً نسبت به خواسته ها و نیازهای دیگران بی تفاوت هستند. آنها ظاهری کاملاً مستقل اند اما در حقیقت می توانند خرده گیر، کینه توز و منفعل-پرخاشگر باشند.

محققان دریافتند " ذهن آگاهی با کاهش گرایش ها و تأثیر قضاوت های منفی و احساسی متمرکز است. "

ذهن آگاهی و تحریک پذیری

شخصیت های تحریک پذیر تمایل به بدخلقی، بی ثباتی، ناسازگاری داشته و از نظر احساسی نابالغ هستند. آنها بیش از حد به رویدادهای بی اهمیت واکنش نشان می دهند. جای تعجب نیست که مشخص شد انواع تحریک پذیر در مقایسه با انواع غیرتحریک پذیر ذهن آکاهی کمتری دارند زیرا فاقد ثبات عاطفی و حضور ذهن هستند.

ذهن آگاهی و جاه طلبی

شخصیت های بلند پرواز - یعنی افرادی که از نظر اجتماعی با اعتماد به نفس، رقابتی، پرانرژی اند - تمایل به هوشیاری بیشتر دارند. محققان می گویند افراد بلند پرواز در تعادل ،توجه و آگاهی خود برای رسیدن به اهدافشان مهارت دارند به عبارت دیگر تمرکز ذهنی لازم برای یک فرد جاه طلب به بسیاری از خصوصیات مرتبط با ذهن آگاهی تبدیل می شود.

ذهن آگاهی برای برخی بیشتر از دیگران است مانند افرادی که ترکیبی از جاه طلبی ، عدم واکنش و یک ترس بی سر و صدا دارند، کاندیدای خوبی برای ذهن آگاهی هستند. اما این بدان معنا نیست که همه با گذشت زمان کمی هوشیارتر می شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان