یک میانبر خوشبو برای کاهش استرس

استرس را به شیوه های مختلف می توان کاهش داد یکی از این شیوه ها استفاده از رایحه درمانی مختلف است که پس از جذب استرس را کاهش می دهد.

یک میانبر خوشبو برای کاهش استرس

رایحه درمانی حاوی روغن های موثر است. متخصصان می گویند شناختن رایحه های ضد استرس به افراد در کاهش استرس های روزانه کمک می کند.

رایحه درمانی و استرس

در مطالعه ای در سال 2015 ، محققان نحوه واکنش افراد به رایحه درمانی را بررسی کردند. محققان شرکت کنندگان را به سه گروه تقسیم کردند. محققان به دو گروه رایحه های روغن ضروری برای بو دادن دادند و یک گروه دارونما آب دریافت کردند.

این مطالعه نشان داد رایحه درمانی به تنهایی باعث کاهش استرس در طول آزمایش نمی شود. با این حال، افرادی که اطلاعات مربوط به خواص تسکین دهنده استرس در رایحه درمانی را دریافت کرده بودند ، در طول آزمایش احساس استرس کمتری داشتند.

محققان نتیجه گرفتندپیشنهاد مزایای رایحه درمانی است که باعث می شود شرکت کنندگان بیش از خود رایحه درمانی احساس آرامش کنند. محققان معتقدنداین ممکن است در مورد تکنیک های مدیریت استرس پیامدهای مهمی داشته باشد.

اگرچه تحقیقات نشان می دهد که روغن های اساسی ممکن است برخی از مزایای سلامتی را داشته باشند. فرد باید قبل از استفاده از روغنهای اساسی با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کند و حتماً در مورد کیفیت محصولات یک برند تحقیق کند.

رایحه درمانی و استرس زایمان

در حالی که تحقیقات در مورد رابطه بین رایحه درمانی و کاهش استرس محدود است ، برخی شواهد نشان می دهد که برخی از روغنهای اساسی به تنهایی ممکن است استرس و افسردگی پس از زایمان را در برخی از افراد کاهش دهد.

یک مطالعه در سال 2016 میزان کمتری از استرس ، اضطراب و افسردگی را در زنانی که روغن معطر اسطوخودوس را استنشاق می کنند ، هر 8 ساعت و به مدت 4 هفته پس از زایمان مشخص کرد.

رایحه درمانی و درد

محققان پیشنهاد می کنند که رایحه درمانی در برخی شرایط به کاهش درد کمک می کند. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به دیسمنوره (دوره های دردناک سیکل زنان ) پس از استنشاق برخی روغن های اساسی ، درد را کمتر احساس می کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان