دو خوشمزه خواب آور برای بد خواب ها

خط سلامت: آیا رژیم غذایی کلی و غذای خاصی که می خورید بر نحوه خواب تأثیر دارد؟ برخی شواهد نشان می دهد داشتن یک رژیم غذایی متعادل باعث بسته شدن چشم ها و خواب می شود، اما کارشناسان می گویند بسیاری از جزئیات هنوز ناشناخته است. مطالعات نشان می دهد آلبالو و کیوی موجب بهبود خواب می شود.

دو خوشمزه خواب آور برای بد خواب ها

آیا برخی از غذاها برای خواب مفید هستند؟

به گزارش خط سلامت بر اساس مطالعات صورت گرفته در تایوان، افرادی که به مدت چهار هفته، تقریباً یک ساعت قبل از خواب دو کیوی خورده بودند ، 14 دقیقه سریعتر به خواب می رفتند و 40 دقیقه بیشتر از افرادی که هیچ کیوی نخورده بودند می خوابیدند. یک مطالعه دیگر در انگلستان نشان داد افرادی که یک لیوان آب آلبالو دو بار در روز می نوشند خواب طولانی تر و عمیق تری را تجربه می کنند.

چه چیزی می تواند مزایای خواب این غذاها را توضیح دهد؟

دکتر اونگ می گوید کیوی و آلبالو حاوی ملاتونین هستند. ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می کند.

اونگ می گوید که افزایش سطح ملاتونین در ساعات مشخصی از روز از طریق خوردن غذاهای غنی از ملاتونین می تواند تأثیر مفیدی در خواب داشته باشد.

برخی از تحقیقات صورت گرفته نشان داد غذاهای حاوی ملاتونین نیز ممکن است باعث تقویت بهداشت خواب شوند. این مواد غذایی شامل انواع مختلفی از غذاهای لبنی است.

آیا رژیم های خاصی برای خواب مفید هستند؟

یک مطالعه ارتباط بین رژیم غذایی به سبک مدیترانه ای و بهبود خواب را نشان داد. این مطالعه نشان داد هرچه فرد در آزمایشی که برای اندازه گیری میزان پایبندی به رژیم مدیترانه ای طراحی شده است، نمره بالاتری کسب کند، کیفیت خواب کلی او بیشتر است.

رژیم غذایی مدیترانه ای مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات و دانه ها، ماهی، غلات سبوس دار، روغن زیتون و لبنیات تعریف شده است.

تحقیقاتی در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای و خواب انجام داده شده است، یافته ها نشان داد كه پیروی بیشتر از رژیم غذایی مدیترانه ای با كاهش خطر خواب كوتاه و علائم بی خوابی همراه است.

برخی از عناصر رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند ارتباط آن با بهبود خواب را نشان دهد. این رژیم تمایل زیادی به فیبر و مقادیر کم قند دارد. مصرف بیشتر فیبر با خواب عمیق بیشتر و خواب سبک همراه است و مصرف قند کمتر با تحریک کمتر در شب مرتبط است.

خواب کم عادت های غذایی را تغییر می دهد

تعدادی از مطالعات مربوط به ارتباط بین خواب کم و افزایش میل به پرخوری است. مطالعه ای نشان داد که کاهش 33 درصدی خواب زنان باعث افزایش گرسنگی، هوس غذایی و اندازه سهم آنها در هنگام خوردن روز بعد می شود. اونگ می گوید: "ما به خوبی می دانیم كه خواب نامناسب بر ترجیحات غذایی تأثیر می گذارد."

به گفته این متخصص قسمت هایی از مغز که به کنترل گرسنگی و اراده کمک می کنند بعد از یک شب خواب خوب بیشتر فعال است. وقتی مردم از خواب محروم می شوند از چربی و چربی اشباع بیشتری بهره مند شده و این غذاها را لذت بخش تر می دانند.به عبارت دیگر، به نظر می رسد مغز هنگام خستگی بیشتر در معرض وسوسه های مبتنی بر مواد غذایی است. واضح است که بین آنچه فرد می خورد و نحوه خوابیدن رابطه وجود دارد وی می گوید این رابطه احتمالاً در هر دو جهت کار می کند به این معنی که خواب روی انتخاب غذایی فرد تأثیر می گذارد و گزینه های غذایی فرد روی خواب تأثیر می گذارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان