استرس را با این ریتم از پا در آورید

خط سلامت : یکی از مزایای بزرگ موسیقی این است که موجب می شود تا استرس کاهش پیدا کند .

استرس را با این ریتم از پا در آورید

به گزارش خط سلامت در مواقعی که استرس دارید، اگر بطور منظم از موسیقی استفاده کنید، به نتایج شگفت آوری دست پیدا خواهید کرد و استرس روزانه تان کاهش پیدا می کند.

هر روز صبح

اگر می خواهید صبح را دلپذیر و با یک احساس عالی آغاز کنید سعی کنید با موسیقی از خواب بیدار شوید. با این روش شما روز را کم تنش شروع کرده اید.

موسیقی کلاسیک باعث می شود که با آرامش از خواب بیدار شوید. اگر روزی را که قرار است شروع کنید پر تنش است، این را بدانید که نیاز بیشتری به انرژی دارید بنابراین از شب قبل موسیقی را در بالای لیست روزتان قرار دهید.

در طول راه

در طول مسیرهایی که تا محل کار ناچار به تردد هستید، بهتر است مشکل شلوغی و ترافیک را با آرامش موسیقی جا به جا کنید. این کار باعث می شود جای تمرکز بر شلوغی، دود و… آرامش داشته باشید و وقت خود را به خوبی سپری کنید و ذهن شما تا رسیدن به مقصد در نهایت آرامش ، آماده و پذیرای مسئولیت هایی که قرار است با آن رو برو شوید خواهد بود.

هنگام آشپزی

اگرچه متخصصان می گویند آشپزی مهارتی آرام بخش است ولی بعد از یک روز کاری سخت وقتی خسته به خانه آمده اید و ناچار هستید در فرصت کوتاه، غذا تهیه کنید سطح استرس تان بالا است و لذت کمی از انجام این فعالیت خواهید برد. بنابراین قبل از ورود به آشپزخانه موسیقی پخش کنید و همراه با ریتم موسیقی خستگی هایتان را جا بگذارید و آشپزی را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل کنید.در آخر شب فرآیند آشپزی و صرف شام در چارچوب ذهنی تان ردپای آرامش دهنده ای ایجاد خواهد کرد و سطح کورتیزول در بدن تان پایین خواهد بود بنابراین سیستم گوارش در هضم و جذب کارکرد بهتری خواهند داشت.

مطالعات نشان می دهد موسیقی کلاسیک کمک می کند تا افراد کمتر غذا بخورند، از غذا خوردن لذت ببرند و هضم بهتری داشته باشند.

هنگام تمیز کاری

یکی از دغدغه های اصلی زنان تمیزکاری و انجام کارهای خانه است. استرس رسیدگی فوری به این مساله بعد از یک روز کاری شلوغ زیاد است و معمولا افراد در پایان روز انرژی کافی ندارند برای این منظور از موسیقی های با ریتم تند استفاده کنید.

قبل از خواب

خواب کافی برای عملکرد مناسب روزانه مهم است، استرس ها خواب را مختل می کنند. برای بهره مند شدن از خواب خوب و با کیفیت شبانه از موسیقی بهره مند شوید و استرس ها را از رویاهایتان دور کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان