همسایگی با خوشبختی امکانپذیر شد / دانشمندان فرمول دادند

خط سلامت: خوشبختی در زندگی اتفاقی نیست و در گرو عادت‌ها و رفتار های خاصی است. با تمرین این عادت‌ها زندگی شادی را تجربه می کنید.

همسایگی با خوشبختی امکانپذیر شد / دانشمندان فرمول دادند

خوشبختی و احساس شادی در زندگی را با برخی عادت‌های روزانه می توانید تجربه کنید.

به گزارش خط سلامت ۹ عادت وجود دارد که تمرین آن‌ها، اگرچه سخت است، زندگی شادی را برای شما به ارمغان می آورند.

احساس شادی و قدردانی

به طور روزانه فراموش می کنیم صبر کنیم و از زندگی قدردانی کنیم. وقت گذاشتن برای شکرگزاری چالش‌برانگیز است.

قدردانی به معنای توجه به نکات مثبت زندگی است، حتی زمانی که شرایط سخت است یا تمرکز بر چیزهایی که به خوبی پیش می روند، به جای تمرکز به نکات منفی. وقت گذاشتن برای شکرگزاری احساس شادی به وجود می آورد. اما مانند هر عادت دیگری، دیدن فواید آن به زمان و ثبات نیاز دارد.

تنفس آگاهانه

در مواقعی که زندگی استرس زا است تنفس آگاهانه کمک می کند، تنفس آگاهانه یعنی تمرکز بر هر دم و بازدم و برگشتن به لحظه حال. تسلط بر آن کمی طول می کشد، اما بسیار مفید و کارآمد است.

از موبایل فاصله بگیرید

در عصر دیجیتال، دائماً به اینترنت متصل هستیم. رسانه های اجتماعی برای جلب توجه رقابت می کنند. قطع ارتباط با فضای مجازی، حتی برای مدت کوتاهی در روز، مزایای قابل توجهی برای سلامت روان دارد زیرا ذهن خود را از هجوم مداوم اطلاعات دور می کنید.

یک مطالعه از دانشگاه گوتنبرگ نشان داد استفاده زیاد از موبایل با استرس، اختلالات خواب و علائم افسردگی مرتبط است.

تحرک داشته باشید

تحرک و فعالیت بدنی برای سلامت روان حیاتی است. تحرک داشتن به معنای رفتن به باشگاه برای یک تمرین شدید نیست و برای مثال پیاده روی کوتاه، حرکات کششی یا یوگا قبل از خواب است.

با تحرک، مواد شیمیایی در مغز ترشح می شوند به عنوان مسکن طبیعی و بالابرنده خلق و خو عمل می کنند.

تمرین ذهن آگاهی

به طور روزانه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم را با عجله انجام می‌دهیم و به آن‌ها توجه نمی کنیم و به چیز دیگری فکر می کنیم.

ذهن آگاهی به این معناست توجه کامل خود را به هر کاری که انجام می دهید جلب کنید، بدون اینکه در افکار مربوط به گذشته یا آینده غرق شوید به طور مثال در غذا خوردن سعی کنید که هر لقمه را واقعاً بچشید. این عادت باعث می شود که از انجام فعالیت‌های روزانه‌ لذت ببرید.

مهربان باشید

مهربانی علاوه بر ایجاد احساس خوب در دیگران، در مورد حس شفقت و همدلی در ماست. وقتی تلاش آگاهانه‌ای برای مهربانی می‌کنیم، چه از طریق کمک به یک غریبه، تماس با یک دوست یا حتی لبخند زدن به کسی که می‌گذرد، نه تنها مثبت‌اندیشی را منتشر می‌کنیم، بلکه روحیه خود را نیز تقویت می‌کنیم.

نقص‌های خود را بپذیرید

در جامعه ای که دائماً برای کمال تلاش می کند، پذیرش نقص‌ها دشوار است. به جای تقدیر از پیشرفت‌ها و دستاوردها، بر نقص‌ها و شکست‌ها تمرکز می‌کنیم.

پذیرفتن نقص ها یعنی بپذیریم اشتباه کردن، ایرادها و نفهمیدن مشکلی ندارد و یاد بگیریم با خود مهربان‌تر باشیم.

اولویت مراقبت از خود 

ما چنان در مسئولیت‌ها و تعهدات غرق می شویم که فراموش می کنیم مراقب خود باشیم، در حالی که مراقبت نکردن از خود در دراز مدت منجر به فرسودگی شغلی و ناراحتی می شود.

خود مراقبتی یعنی اختصاص دادن زمان برای فعالیت هایی که ذهن و بدن را تقویت می کند مانند خواندن یک کتاب، حمام کردن، مدیتیشن یا خواب خوب شبانه. مراقبت از خود به معنای خودخواه بودن نیست بلکه برای این است که بتوانید به زندگی با انرژی ادامه دهید.

در زمان حال زندگی کنید

زندگی مجموعه‌ای از لحظه‌های حال است، با این حال زمان زیادی را صرف فکر کردن به گذشته یا نگرانی در مورد آینده می کنیم و فراموش می کنیم در لحظه حال زندگی کنیم.

زندگی در زمان حال یعنی تجربه لحظه حال بدون قضاوت یا حواس پرتی و به جای اینکه دائماً دنبال لحظه بعدی باشید، اینجا و اکنون را می چشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان