رازهای روانی توجه به سکه در سفره هفت سین

خط سلامت: انجمن روانشناسی آمریکا اخیرا نظرسنجی را انجام داده است، 72 درصد از آمریکایی‌ها گزارش دادند که حداقل مدتی در ماه قبل در مورد پول استرس داشتند.

رازهای روانی توجه به سکه در سفره هفت سین

رابطه پول با استرس

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است مسائل مالی عامل شماره یک استرس است . تأثیرات پول بر سلامت روان به طور عادلانه تجربه نمی شود. اضطراب در مورد امور مالی شخصی به طورنامتناسبی بر جوامع خاصی مانند زنان، افرادی از جوامع کم منابع یا کم درآمد و در اقلیت تأثیر می گذارد.

در واقع، 65 درصد از زنان در مقایسه با 54 درصد از مردان، نسبت به مسائل مالی شخصی خود مضطرب هستند. زنان، جوانان، افراد کم درآمد و مجرد یا بیکار بیشترین اضطراب مالی را دارند.

سلامت روان و پول

وقتی صحبت از سلامت روان و پول به میان می آید یک مشکل بزرگ وجود دارد. این یک رابطه پیچیده است، رابطه ای با عوامل مؤثر بسیاری که ممکن است کاملاً خارج از کنترل باشد. شاید هنوز متوجه نشده باشید که پول و سلامت روان چه تاثیری روی شما گذاشته است. اما پول می تواند بر تصمیمات، سلامت جسمانی و حتی رفتارهای تأثیر بگذارد.

پول و تصمیمات

اگر سلامت روان شما تحت تأثیر پول منفی است، تنها نیستید. خواهید آموخت چگونه سلامت روان و پول بر رفاه تأثیر می گذارد. خواهید آموخت چگونه سلامت روان ما می تواند بر تصمیمات و روابط شما با پول تأثیر بگذارد اما راه هایی را نیز یاد خواهید گرفت که تاثیر پول بر سلامت روان خود را کاهش دهید.

پول چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارد؟

پول می تواند باعث ایجاد استرس باورنکردنی شود. هنگامی که انسان استرس را تجربه می کند، مشکلات سلامت روانی از آنجا موج می زند.

استرس و نگرانی در مورد پول بر افرادی که با افسردگی و اضطراب زندگی می کنند، تأثیر می گذارد. استرس در مورد پول می تواند شرایط سلامت روانی موجود را تشدید کند. اما همچنین می تواند در ایجاد سایر شرایط سلامت روان ، از خلق و خو گرفته تا سلامت عاطفی کمک کند. استرس مالی می تواند بر عزت نفس و اعتماد به نفس تأثیر منفی بگذارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان