نارضایتی از بدن به این علت است

خط سلامت: نارضایتی از ظاهر بدن به ویژه در بین زنان جوان شایع است و می تواند سلامت روان را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد.

نارضایتی از بدن به این علت است

به گزارش خط سلامت برداشت منفی از ظاهر بدن، یک مشکل بزرگ در سطح جهانی است. محققان در جستجوی روشی برای خلق تصویر بدن مثبت به یافته جالبی در رابطه با کاربرد رسانه های اجتماعی دست یافتند.

خلق تصویر بدن مثبت

محققان آزمایش کردند آیا دیدن طیف وسیعی از پیام‌ها در رسانه های اجتماعی که ایده‌آل‌های زیبایی غیرواقعی را به چالش می‌کشند و پذیرش بدن در هر شکل و اندازه‌ای را ترویج می‌کنند، می‌تواند به شرکت‌کنندگان کمک کند تا در مورد بدن خود احساس رضایت بیشتری داشته باشند؟

نتایج این تحقیق نشان داد، زنان 18 تا 25 ساله که روزانه پست های مثبتی در شبکه های اجتماعی در رابطه با پذیرش بدن در هر شکل و اندازه‌ای، در یک دوره 14 روزه مشاهده می کردند، تمایل کمتری به مقایسه ظاهر خود با دیگران داشتند و از ظاهر بدن خود راضی بودند. این برداشت مثبت از ظاهر بدن، چهار هفته پس از تحقیق همچنان ادامه داشت.

این مطالعه نشان می دهد چگونه استفاده مثبت از رسانه های اجتماعی می تواند به کاهش مقایسه های مضر و به چالش کشیدن استانداردهای زیبایی ناسالم کمک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان