حال خوب را با این شیوه در دسترس ایجاد کنید

خط سلامت: داشتن ارتباطات اجتماعی قوی می تواند سلامت را بهبود بخشد.

حال خوب را با این شیوه در دسترس ایجاد کنید

به گزارش خط سلامت پیوندهای قوی با خانواده می تواند به بهبود رفتارهای مرتبط با سلامتی کمک کند، در حالی که ارتباطات قوی با دوستان و سایر گروه های اجتماعی با سلامت روانی و رفاه کلی بهترهمراه بود.

بر اساس تحقیقات جدیدی که به بررسی چگونگی ارتباط پیوندهای اجتماعی با حلقه های اجتماعی نزدیک و گروه های گسترده با سلامتی و رفاه روانی می پردازد، بودن در کنار خانواده می تواند سلامت را بهبود بخشد.

پیوندهای اجتماعی

محققان از داده‌های بیش از 13000 نفر در 122 کشور استفاده کردند .

این مطالعه همچنین نشان داد که داشتن پیوندهای قوی با حلقه های اجتماعی نزدیک و گروه های گسترده با سلامت روان و رفاه بهتر مرتبط است. نکته مهم این است که هرچه تعداد بیشتری از گروه‌هایی که افراد با آنها پیوند قوی داشتند، مشارکت آنها در رفتارهای بهداشتی بیشتر و بهزیستی روان‌شناختی گزارش‌شده‌ شان بهتر و اضطراب و افسردگی کمتر بود.

این تحقیق توصیه می‌کند پیام‌های سلامت عمومی بر شبکه‌های کوچک‌تر و همچنین گروه‌های متعدد تمرکز کنند، به ‌ویژه در مواقع بحرانی که افراد باید تشویق شوند تا رفتارهای سلامتی مثبت خود را با حلقه‌های اجتماعی نزدیک خود به اشتراک بگذارند.

حمایت اجتماعی

همچنین پیشنهاد می‌شود سیستم‌های مراقبت بهداشتی می‌توانند با استفاده از حمایت اجتماعی برای افرادی که این پیوندها را در زندگی خود ندارند، اتکا به درمان‌های دارویی را کاهش دهند.

نتایج این مطالعه که شامل طیف وسیعی از کشورها مانند بنگلادش، برزیل و پرو بود، پیامدهایی برای مقابله با اثرات منفی سلامت جسمی و روانی از دیدگاه جهانی دارد.

دکتر مارتا نیوسون، انسان شناس و استاد دانشگاه ، گفت: این تحقیق از نیاز جهانی به تعلق صحبت می کند .در هر کجای دنیا که باشید، دیگران برای شما مهم هستند.

پیوند با خانواده

دریافتیم که داشتن گروه‌های زیاد برای تشویق رفتارهای بهداشتی بهتر، از جمله پیوند با گروه‌های انتزاعی مانند کشور یا دولت ، مهم است، اما مهم‌تر از همه نزدیک‌ترین دوستان و خانواده ما هستند گروه‌هایی که از زمان آغاز تاریخ بشر مهم تشخیص داده‌ایم.

دکتر بهار تونچگنچ، مدرس ارشد روان‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی، افزود: در زمان‌های آشفتگی، مانند هنگام بلایا، بحران‌های اجتماعی یا بیماری‌های همه‌گیر، پیوندهای اجتماعی می‌تواند کلید دریافت حمایت باشد.

نتایج نشان می‌دهد تنها پیوند با خانواده می‌تواند سلامت را بهبود بخشد.

ما به افرادی که به آنها اعتماد داریم و با آنها همذات پنداری می کنیم نگاه می کنیم و تصمیم می گیریم چه اقدامی را انجام دهیم. به همین دلیل است که پیوندهای نزدیک ما با خانواده - افرادی که بسیاری از ما رویدادهای مهم زندگی را با آنها به اشتراک می گذاریم و از آنها یاد می گیریم - می تواند رفتارهای سالم را ترویج دهد.

ارتباطات اجتماعی قوی و سلامت روان

در عین حال، داشتن ارتباطات اجتماعی قوی - مهم نیست که چقدر انتزاعی یا دور از هم باشند - برای ارتقای سلامت روان بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد پیوندهای اجتماعی نزدیک و گسترده منابع و جهت‌گیری متفاوتی را ارائه می‌دهند.

دکتر والری ون مولوکوم، استادیار دانشگاه، گفت: در غرب، ما تمایل داریم خود را افرادی بدانیم که باید به تنهایی زنده بمانیم و جهان را فتح کنیم. تحقیقات ما نشان می‌دهد در واقع، انسان‌ها حیواناتی اجتماعی هستند که به روش‌های متعددی از جوامع خود سود می‌برند و به آنها تکیه می‌کنند. در زمان‌های چالش‌برانگیز این امر حتی بیشتر نمایان می‌شود.

توصیه می‌شود سیاست‌های دولت این نیازها و مکانیسم‌های روان‌شناختی را در نظر بگیرند و مقامات محلی و سازمان‌های مردمی را برای حداکثر کارایی و رفاه در مواقع فاجعه درگیر کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان