تنهایی با خودش 3 مرض روانی می آورد

خط سلامت: تنهایی در زندگی انسان ها امری اجتناب ناپذیر است. برخی افراد شیفته تنهایی هستند و برخی دیگر از هر فرصتی جهت ارتباط با دیگران استفاده می کنند.

تنهایی با خودش 3 مرض روانی می آورد

به گزارش خط سلامت تجربه افراد از تنهایی متفاوت است. تحقیقات نشان داده است تنهایی می تواند، کیفیت روابط فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

تاثیر تنهایی بر روابط اجتماعی بزرگسالان

تحقیقات در رابطه با تاثیر تنهایی به سلامت روان ضد و نقیض است؛ تحقیقات قبلی نشان می دهد که گذراندن زمان زیادی در تنهایی با اثرات منفی مانند ناراحتی عاطفی همراه است و مطالعات دیگر نشان می دهد، گذراندن وقت به تنهایی با نتایج مثبتی مانند کاهش خشم، اضطراب و غم مرتبط است.

تنهایی لذت بخش

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است، اگرچه بسیاری از بزرگسالان، تعاملات اجتماعی را پس از تجربه تنهایی لذت بخش می دانند، برخی بزرگسالانی که از تنهایی برای فرار از استرس یا شرایط ناخوشایند اجتماعی استفاده می کنند، ممکن است تحت هیچ شرایطی، رابطه با دیگران را به تنهایی ترجیح ندهند.

یک مطالعه دیگر نشان داده است، افرادی که به دلیل ترس یا عدم علاقه به تعاملات اجتماعی به تنهایی روی می آورند، در روزهایی که بیشتر از حد معمول تنها می‌مانند، هنگام تعامل با دیگران، اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند. چنین افرادی از زمان تنهایی خود به روش مفید استفاده نمی کنند در عوض، آنها ممکن است زمان تنهایی خود را صرف نشخوار فکری کنند. چنین نتایجی به محققان این امکان را می‌دهد تا تغییرات زمان تنهایی را بررسی کنند و بتوانند تأثیر افزایش زمان تنهایی را بر تعاملات اجتماعی تعیین کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان