درد ها و این بیماری روانی با هم دست به یکی می کنند

خط سلامت: چگونه کتامین به عنوان ضد افسردگی در درد مزمن عمل می کند.

درد ها و این بیماری روانی با هم دست به یکی می کنند

به گزارش خط سلامت اثر ضد افسردگی کتامین در درد مزمن با واسطه دارویی مسدودکننده انعطاف پذیری سیناپسی ناسازگار در نورون ها است.

درد مزمن و افسردگی

درد مزمن اغلب منجر به افسردگی می شود که رنج را افزایش می دهد و از نظر بالینی درمان آن دشوار است. بر اساس مطالعه ای که در مجله تحقیقات بالینی منتشر شده، اکنون، برای اولین بار، محققان مکانیسم اساسی را که این سیستم های افسردگی را هدایت می کند، کشف کرده اند .

لی، دانشیار دانشگاه آلاباما می گوید: این مکانیسم باعث ایجاد حساسیت بیش از حد در بخشی از مغز به نام قشر سینگولیت قدامی یا می شود و دانش این مکانیسم یک هدف درمانی بالقوه برای درمان افسردگی ناشی از درد مزمن را شناسایی می کند.

درد مزمن اغلب منجر به اضطرابی

لی، دانشیار دانشگاه آلاباما می‌گوید: درد مزمن یک مسئله بهداشتی مهم و برآورده نشده است که بر کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد. بیمارانی که از درد مزمن رنج می برند، گزینه های درمانی موثر محدودی دارند.

مطالعات دیگر ثابت کرده‌اند که یکی از دلایل زمینه‌ای افسردگی و اختلالات اضطرابی ناشی از استرس ، تغییر در ارتباطات سیناپسی در نواحی مغزی است که در تنظیم خلق و خو نقش دارند.

این چگالی بیشتر ستون فقرات باعث افزایش تعداد اتصالات و استحکام آن اتصالات بین نورون‌ها شد، تغییری که به عنوان پلاستیسیته سیناپسی شناخته می‌شود.

کتامین دارویی برای ایجاد اثرات سریع و پایدار ضد افسردگی است لی، تولیاس و همکارانش نشان دادند که اثرات ضد افسردگی پایدار کتامین در دردهای مزمن، با مسدود کردن انعطاف‌پذیری سیناپسی ناسازگار انجام می‌شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان