3 فایده هدف داشتن در زندگی / این فواید متعجب تان می کند

خط سلامت: داشتن هدف در زندگی، باعث می شود رفتار خود را در مسیر رسیدن به هدف تان هدایت کنید و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کنید.

3 فایده هدف داشتن در زندگی / این فواید متعجب تان می کند

به گزارش خط سلامت داشتن هدف در زندگی باعث می شود، شما بیشتر از سلامتی خود مراقبت می کنید و بدون سردرگمی در جهت رسیدن به اهداف خود گام بردارید.

مزایای داشتن هدف در زندگی

داشتن هدف در زندگی ، بسیار مهم است چرا که شما را از آشفتگی و پریشانی روانی نجات می دهد. در اینجا به برخی از مزایای هدفمند زندگی کردن اشاره می کنیم.

انجام رفتارهای سالم

داشتن هدف در زندگی باعث می شود فرد تمایل بیشتری به انتخاب رفتارهای سالم داشته باشد. یک مطالعه نشان داده است، داشتن هدف در زندگی باعث می شود افراد از خود در ابعاد مختلف جسمی و روانی با کیفیت بیشتری مراقبت کنند. این افراد به احتمال زیاد قبل از آن که مشکلی ایجاد شود، به خدمات مراقبت بهداشتی پیشگیرانه می پردازند.

افزایش عمر

براساس یک مطالعه مشخص شده است، داشتن هدف در زندگی منجر به افزایش طول عمر می شود. در سال 2019، محققان مطالعه ای را منتشر کردند که به بررسی ارتباط بین داشتن هدف در زندگی و مرگ می پرداخت. نتایج این مطالعه نشان داد، افراد بالای 50 سال که هدف زندگی مشخصی نداشتند نسبت به افراد هدفمند، دو برابر بیشتردر معرض خطر مرگ قرار داشتند. این الگوی شگفت‌انگیز به‌طور پیوسته، مستقل از شرایط مالی، جنسیت، نژاد یا سطح تحصیلات افراد بود.

جلوگیری از فرسودگی شغلی

داشتن هدف در زندگی ازعلائم فرسودگی شغلی جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد. در یک مطالعه مشخص شده است، آتش نشان هایی که زندگی هدفمندی داشتند، خستگی عاطفی و مسخ شخصیت کمتر و موفقیت شخصی بیشتری را گزارش کردند؛ این موارد از علائم اولیه فرسودگی شغلی هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان