رسیدن به شادی دیگر آرزو نیست

خط سلامت: شادی به معنی لذت و رضایت است. به راستی ، “خوشحال” بودن برای شما چه معنایی دارد؟خوشحالی از دید انسان ها متفاوت است.

رسیدن به شادی دیگر آرزو نیست

آیا اخیراً به طور کلی از چیزهایی ناراحت بوده اید؟ چه چیزی باعث آن تغییر شده است؟ همانطور که ممکن است قبلاً شنیده باشید ، ریشه یابی یک مشکل ، مشکل را مشخص می کند و در نهایت به شما می گوید برای تغییر باید از کجا شروع کنید.

به گزارش خط سلامت بهترین راه برای ریشه یابی مقایسه و تضاد است. تا دریابید چه چیزی می تواند مانع از یافتن شادی شود و نکاتی را برای پرورش نسخه شادی ارائه می دهد.

لیست موانع شادی

قبل از اینکه سفر شادی را آغاز کنید ، لیست مواردی که شما را خوشحال می کند آماده کنید. پس از تهیه این فهرست ، بهتر می فهمید که باید روی چه چیزی کار کنید تا شادی و آرامش بیشتری را در زندگی ایجاد کنید.

در زیر نمونه ای از لیست آمده است ، البته لیست شما می تواند متفاوت از این لیست باشد.

آنچه مرا خوشحال می کند:

مراقبه

مثبت اندیشی

خوش بینی

یک سیستم پشتیبانی خوب

روزهای مراقبت از خود

شناخت سلامت روان

اشتیاق برای زندگی

رسانه های اجتماعی کمتر

تأییدهای مثبت

کاوش در طبیعت

آنچه مرا ناراضی می کند

مقایسه خودم با دیگران

خجالت کشیدن بدن

بدبینی

انزوا

بدون تایم شخصی

انکار سلامت روان

احساس عدم قدردانی

رسانه های اجتماعی بیش از حد

افکار منفی

شک و تردید به خود

حالا که لیست خود را تهیه کرده اید ، با آن چه می کنید؟ آن را مرور کرده و به حافظه بسپارید. سعی کنید خاطرات شاد زندگی را دنبال کنید. چه زمانی خوشبخت بودید؟ آن لحظه ها را یاداوری کنید و ببینید آیا می توانید آن قسمت را دوباره تکرارکنید.

شاید نتوانید آن لحظات را بازسازی کنید، اما حداقل می توانید ازآنها الهام بگیرید. خوشبختی لایه به لایه ایجاد می شود و ممکن است متوجه شوید که دوست دارید گزینه های جدیدتری را که برای شما شادی به ارمغان می آورند کشف کنید. اگر نگاهی دقیق به سمت راست لیست خود بیندازید ، متوجه خواهید شد که برای احساس خوشبختی باید چه چیزی را از زندگی خود حذف کنید.

آیا شرمندگی شما را عقب می اندازد؟ آیا احساس خستگی می کنید یا تنها هستید؟ آیا برای دوست داشتن ظاهر خود مشکل دارید؟ اگر هریک از این موارد برای شما صادق است ، زمان آن رسیده است که به آن احساسات منفی بپردازید تا بتوانید از کنار آنها بگذرید.

راه های یافتن شادی جدید

راه های زیادی برای کشف خوشبختی وجود دارد. در زیر نکاتی را خواهید یافت که به شما کمک می کند ایده شادی خود را پیدا کنید.

سرگرمی جدیدی پیدا کنید

در مورد سرگرمی ها، امکانات بی پایان است و بهترین قسمت این است که کاملاً به شما بستگی دارد.

شما می توانید تا آنجا که می خواهید ماجراجو، خلاق و مرموز باشید. می توانید سرگرمی جدیدی را به تنهایی یا با دوستان خود امتحان کنید.

به گفته راشل گلدمن ، روانشناس بالینی ، این سرگرمی می تواند به عنوان یک حواس پرتی عمل کند و به کاهش استرس کمک می کند و تمرکز ما را روی چیزهای سرگرم کننده و متفاوت قرار می دهد.

خودتان را در اولویت قرار دهید

هر چند ساده به نظر می رسد، بسیاری از مردم مراقبت از خود را به دلیل مشغله کاری، ازدواج، بچه ها، خانواده و دوستان فراموش می کنند. بسیاری از زنان ، از مراقبت از خود کم برخوردار هستند .وقتی خود را در اولویت قرار دهید، مطمئناً خوشبختی شما درخشان خواهد شد.

وقت گذاشتن روزانه برای خود می تواند بر روحیه، سطح استرس ، تمرکز و بهره وری شما تأثیر بگذارد. اجازه دادن به خود برای یکبار شارژ کردن نه تنها به شما این امکان را می دهد که بهترین فرد خود باشید، بلکه پنجره ای از فرصت را برای کمک به دیگران باز می کند.

ورزش

همه طرفدار ورزش نیستند، اما ورزش مزایای زیادی دارد. شما با ورزش کردن به بدن خود خدمات ارائه می دهید زیرا اکسیژن و مواد مغذی به سیستم قلبی عروقی کمک می کند. کافی است 30 دقیقه حرکت کنید تا آن هورمون های طبیعی "احساس خوب" را برای بهبود روحیه و سلامت خود بدست آورید.

رژیم متعادل

رژیم غذایی مهمتر از ورزش است زیرا آنچه که در بدن خود قرار می دهید، واکنش بدن را تعیین می کند. یک رژیم متعادل سالم بر خلق و خوی کلی تأثیر مثبت می گذارد. اگر غذای ضعیفی (سرخ شده ، سدیم بالا ، غذاهای پر قند) می خورید ، اندام های شما پاسخ منفی خواهند داد در نتیجه دچار فشار خون، دیابت ، کلسترول بالا خواهید شد.

همه چیز با شما شروع می شود

اگر چیزی در زندگی شما وجود دارد که شادی را برای شما به ارمغان نمی آورد ، باید آن را رها کنید. اگر از خودتان ناراضی هستید، چه کسی مسئول است؟ با خودتان ملایم باشید و قدم های کودکانه بردارید. عادت های بد خود را کنار بگذارید .

اگر می خواهید شغل بهتری داشته باشید ، یا اگر می خواهید کسب و کار خود را شروع کنید ، شغل خود را رها نکنید ، پس انداز کنید تا بتوانید آن را ترک کرده و رئیس خود باشید. سعی کنید استرس را به آرامی از زندگی خود حذف کنید.

شادی دوباره

خوبی شاد بودن این است که اگر آن را از دست داده اید، می توانید آن را پیدا کنید. این امکان وجود دارد که تصمیم بگیرید به عقب برگردید یا به سمت سرزمینی ناشناخته حرکت کنید تا یک مکان جدید شادی داشته باشید. البته ، زندگی غیرقابل پیش بینی است و به ما 365 روز شادی وعده داده نشده است ، اما می توانیم تلاش کنیم تا روزهای خوب را بیشتر از روزهای بد داشته باشیم، اما حتی در آن روزهای بد، می توانیم از خوبی هایی که تجربه کرده ایم قدردانی کنیم.

پیشنهاد می شود سرگرمی ها را به حرفه تبدیل کنید. آنجاست که لذت به وجود می آید و حس شادی در شما شکل می گیرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان