علل روانی علاقه به فیلم های ترسناک را بدانید

خط سلامت: تماشای فیلم ترسناک منجر به تجربه احساساتی مانند ترس، استرس و غافلگیری می شود.<br /> به گزارش خط سلامت هنگام تماشای فیلم ترسناک، در حالی که می‌دانیم این فیلم ها واقعی نیستند و چیزی برای ترسیدن وجود ندارد؛ ترس را تجربه می کنیم. این ترس احتمالا آثار منفی بر سلامت روان بجای خواهد گذاشت.

علل روانی علاقه به فیلم های ترسناک را بدانید

تاثیر تماشای فیلم ترسناک بر سلامت روان

تماشای فیلم ترسناک ، باعث ایجاد احساسات منفی و افزایش سطح اضطراب می شود. به تدریج در اثر تماشای مکرر فیلم ترسناک ممکن است شما نسبت به محرک های محیطی حساس شوید؛ به گونه ای که هر لحظه منتظر یک اتفاق ترسناک هستید. بدن هنگام تماشای فیلم ترسناک ، به گونه ای واکنش نشان می دهد که انگار با یک تهدید واقعی روبرو است. هنگام تماشای فیلم ترسناک ، ضربان قلب سریعتر می شود و ترشح آدرنالین و کورتیزول افزایش می یابد؛ که تنش عضلانی را به دنبال دارد.

تاثیر تماشای فیلم ترسناک بر خواب

واکنش‌های هیجانی هنگام تماشای فیلم ترسناک ، که بخش مهمی از تجربه تماشای یک فیلم ترسناک است، می‌تواند خواب را سخت‌تر کند و تصاویر ترسناکی که در فیلم دیده‌ایم ممکن است باعث ایجاد کابوس‌هایی شوند که خواب را مختل می‌کنند. خواب خوب شبانه برای سلامت جسم و روان بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است، کم خوابی یا خواب با کیفیت پایین بر نحوه پردازش احساسات در روز بعد تأثیر منفی می گذارد و خواب ضعیف با سایر مشکلات سلامت روان مرتبط است.

راه حل چیست؟

اگر از جمله افرادی هستید که بطور طبیعی سطح اضطراب بالایی دارند، تا جایی که ممکن است از تماشای فیلم ترسناک اجتناب کنید و اجازه ندهید دیگران با اصرار شما را وادار به تماشای این قبیل فیلم ها کنند. شاید مهم ترین نکته هنگام تماشای فیلم ترسناک این باشد که اثرات منفی این فیلم ها در طول زمان ظاهر می شود و منجر به احساس ناامنی در شما می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان