تایم طلایی استفاده از رسانه های اجتماعی / این هشدار را جدی بگیرید

خط سلامت: استفاده از رسانه های اجتماعی، برای بسیاری از افراد، به بخشی از سبک زندگی آنها تبدیل شده است، با این حال استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی می تواند بر ابعاد مختلف زندگی تأثیر منفی بگذارد. شواهد نشان می دهد که اگر رسانه های اجتماعی بیش از حد استفاده شود، می تواند به رفاه روانی و عملکرد فیزیکی آسیب برساند.

تایم طلایی استفاده از رسانه های اجتماعی / این هشدار را جدی بگیرید

به گزارش خط سلامت در یک مطالعه، مشخص شد با کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی ، ​​عملکرد سیستم ایمنی حدود 15 درصد بهبود یافت.

استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی و روان

استفاده افراطی از رسانه‌های اجتماعی با طیفی از پیامدهای روانشناختی، مانند ناتوانی در مدیریت احساسات، افسردگی ، اضطراب ، استرس و همچنین کیفیت پایین خواب مرتبط است. یک مطالعه نشان داد افرادی که به مدت چهار هفته از رسانه های اجتماعی استفاده نکردند، آرامش روانی بیشتر و پریشانی کمتر را گزارش دادند. مطالعه دیگری اشاره کرد، افسردگی پس از محدود کردن استفاده از رسانه های اجتماعی به 30 دقیقه در روز، پس از سه هفته کاهش یافت. یافته های یک مطالعه که اخیرا انجام شده است، نشان داد استفاده افراطی از رسانه‌های اجتماعی ، اثراتی فراتر از جنبه‌های روانی و اجتماعی دارد و سلامت جسمانی از جمله عملکرد سیستم ایمنی را تضعیف می کند.

استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی و خواب

استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی بر کیفیت خواب تاثیر منفی می گذارد. در یک مطالعه، که از آزمودنی ها خواسته شد استفاده از رسانه های اجتماعی را کاهش دهند، 50 درصد از شرکت کنندگان بهبود کیفیت خواب را گزارش دادند .

رسانه های اجتماعی و به زیستی

استفاده افراطی از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر مشارکت در فعالیت‌های سلامتی، مانند داشتن رژیم غذایی سالم، خواب مناسب یا ورزش تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از نگرانی های مربوط به سلامت روان مرتبط با استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی به ویژه برای زنان جوان، به این نکته اشاره دارد که منجر به کاهش خواب یا فعالیت های بدنی می شود؛ علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بر رژیم غذایی سالم تأثیر منفی بگذارند، زیرا افراد در پلتفرم‌هایی مختلف، در معرض تبلیغات فراوانی قرار می گیرند. به عنوان مثال، دیدن تبلیغات مواد غذایی و تمایل به خرید غذاها به صورت آنلاین و نه در فروشگاه ها، با مصرف بیشتر غذاها و نوشیدنی های ناسالم مرتبط است. همه این شواهد نشان می دهد، محدود کردن استفاده از رسانه های اجتماعی به بهبود کیفیت زندگی منجر می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان