افزایش سلامت روان با کمترین هزینه

خط سلامت: هیچ چیز مهم تر از سلامت روان شما نیست. هر چند چیزهای فراوانی وجود دارد که می تواند بصورت بالقوه بهداشت روان شما را به خطر بیندازد؛ سعی کنید راهی پیدا کنید که با سطح مناسبی از هوشیاری و انرژی به مسیر خود ادامه دهید.<br /> به گزارش خط سلامت افرادی که بیماری روانی ندارند و مورد تشخیص های پزشکی قرار نگرفته اند؛ می توانند با راه هایی ساده و کم هزینه، سلامت روان خود را افزایش دهند و کیفیت زندگی و روابط خود را بهبود بخشند.

افزایش سلامت روان با کمترین هزینه

راه های کم هزینه برای افزایش سلامت روان

زندگی در شهرهای بزرگ، شلوغی، نوسانات اقتصادی و تنش در روابط عاطفی، همگی مسائلی هستند که می توانند یک فرد سالم را خسته و بی رمق کنند؛ اما مهم نیست که با چه چیزی سر و کار دارید، چند گزینه کم هزینه وجود دارد که می تواند آرامش و سطح بهینه ای از انرژی را به زندگی شما برگرداند. در اینجا به دو تا از بهترین و کم هزینه ترین راه ها اشاره می کنیم.
استفاده از اپلیکیشن های مدیتیشن یا موزیک بی کلام آرام مدیتیشن، کم هزینه ترین و موثرترین راه برای افزایش سلامت روان شما است. ثابت شده است که مدیتیشن منظم استرس، فشار خون و درد فیزیکی را کم می کند. با مدیتیشن پنج دقیقه ای شروع کنید و کم کم زمان آن را به ۱۰الی ۲۰ دقیقه برسانید. اثر مدیتیشن، وقتی بهتر مشخص می شود که شما آن را بطور منظم تکرار کنید.

بیرورن رفتن و قدم زدن

یک راه برای افزایش سلامت روان ، بیرون رفتن و قدم زدن در طبیعت است که استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. برای تجربه مزایای بیرون رفتن و قدم زدن نیازی به پارک ملی یا مکان های عجیب و غریب ندارید؛ فقط یک مسیر پیاده روی محلی پیدا کنید یا در پارک محله قدم بزنید. انجام این کار، چند بار در هفته، می تواند حال و هوای روحی شما را بهبود بخشد.
به یاد داشته باشید این دو راه برای کسانی که قصد دارند سلامت روان خود را افزایش دهند، بستری فراهم می کند تا با مسائل و مشکلات روزمره بهتر کنار بیایند و ظرفیت روانی خود را برای مقابله با چالش های بزرگ تر تجهیز کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان