مراقبت از حافظه رنگ پریده !

خط سلامت: مراقبت از یک فرد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل مخاطرات زیادی را به همراه دارد زیرا هم فرد مبتلا به آلزایمر و هم خانواده که مراقب بیمار مبتلا به آلزایمر است در فشار و استرس زیادی قرار می گیرد.

مراقبت از حافظه رنگ پریده !

به گزارش خط سلامت در سال 2021، 11 میلیون نفر - بیش از 10 درصد از جمعیت ایالات متحده - 16 میلیارد ساعت مراقبت بدون دستمزد برای عزیزان مبتلا به آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل ارائه کردند. این مراقبت تقریباً 272 میلیارد دلار ارزش دارد. در حالی که این یک تعهد مالی عظیم است، هزینه عاطفی زیادی نیز به همراه دارد: 20 تا 40 درصد از تمام مراقبان گزارش می دهند که افسردگی را تجربه می کنند تعداد گزارش نشده احتمالاً بسیار بیشتر است.

این یک تعهد بزرگ برای مراقبانی است که عزیزانشان از آلزایمر یا زوال عقل رنج می برند. در حالی که خانواده ها ممکن است بتوانند برای برخی از فشارهای مالی مراقبت آماده شوند، مدیریت فشار عاطفی می تواند دشوارتر باشد و اغلب مراقبان را غافلگیر می کند. نیت خوب آنها برای ارائه بهترین مراقبت از عزیزانشان ممکن است به قیمت سلامتی خودشان تمام شود. 36 درصد از مراقبان خانواده اظهار داشتند وضعیت آنها بسیار استرس زا است.

مراقبت از خانواده

در برخی موارد، مراقبت از خانواده ممکن است به این معنی باشد که عزیزان آنها به حمایت بیشتری نیاز دارد و وضعیت آنها می تواند با سرعت بیشتری بدتر شود. حتی با بهترین نیت و تلاش مراقبان خانواده، برخی از افراد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل در یک محیط مراقبت مدیریت شده بهترین عملکرد را خواهند داشت و حرکت به جامعه مراقبت از حافظه می تواند تغییرات مثبتی را هم برای عزیز و هم برای خانواده ایجاد کند.

در اینجا چند پیشنهاد برای مدیریت عوارض عاطفی که مراقبت از یک عزیز می تواند داشته باشد وجود دارد:

کاهش استرس ، خشم و ناامیدی

زمانی که این احساسات به وجود می آیند، بدانید طبیعی هستند. هم برای خودتان و هم برای کسانی که از آنها مراقبت می کنید مهربانی کنید و به خود اجازه دهید این احساس را احساس کنید. زمانی را در روز برای مدیریت بیشتر این احساسات با پیاده روی یا دویدن، انجام کارهای فیزیکی، مدیتیشن ، یادداشت روزانه یا صحبت کردن با کسی ایجاد کنید.

رفع احساس گناه یا شرم

بسیاری از مراقبان از اینکه نمی توانند زمان بیشتری را برای حمایت از عزیزان خود صرف کنند، احساس گناه می کنند. با این حال، پذیرش واقعیت های موقعیت خود در حالی که مرزهای مشخصی برای خود تعیین می کنید بسیار مهم است.

پیشگیری از فرسودگی شغلی

افسردگی 20 تا 40 درصد از تمام مراقبان را تحت تاثیر قرار می دهد و 85 درصد از مراقبان خانواده مهلت دریافت نمی کنند. فرسودگی شغلی زمانی اتفاق می‌افتد که افراد برای مدت طولانی، بدون تسکین یا حمایت مناسب، مسئولیت‌های زیادی را تحمل کنند. تعیین مرزها در هنگام مواجهه با فرسودگی شغلی بسیار ارزشمند است، همانطور که ترکیب فناوری مفید و سایر منابع برای کاهش بار است.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد از هر چهار آمریکایی یک نفر در حال حاضر از یکی از عزیزان سالخورده مراقبت می کند و حدود یک سوم یکی از اعضای خانواده آنها مبتلا به زوال عقل است. در حالی که مراقبت از عزیزان سالخورده در هر شرایطی چالش برانگیز است، اما برای کسانی که از فردی که آلزایمر یا زوال عقل را تجربه می کند مراقبت می کنند، پیچیده تر می شود. مراقبین خانواده نیاز به حمایت بیشتری دارند. شما تنها نیستید، درخواست کمک یک عمل قدرتی است و بهترین مراقبتی که می توانید برای کسانی که دوستشان دارید انجام دهید این است که از خودتان نیز مراقبت کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان