3 ویژگی شخصیت های مثبت

خط سلامت: ویژگی های مثبت شخصیت مانند مهربان بودن، گذشت و سازگاری باعث می شود احساسات بهتری در زندگی شخصی و روابط خود تجربه کنید.

3 ویژگی شخصیت های مثبت

به گزارش خط سلامت ویژگی های مثبت شخصیت اگر در حد متعادل باشد به سلامت روان کمک می کند؛ در عوض افراط در این ویزگی های مثبت، زمینه را برای سوء استفاده دیگران و انواع آسیب های روانی فراهم می کند

افراط در ویژگی های مثبت شخصیت

افراط در ویژگی های مثبت شخصیت ، سلامت روان و روابط شما را تضعیف می‌کند. تلاش مداوم برای جلب تایید و توجه دیگران، تلاش فروان برای بی نقص بودن، می تواند فرد را از یک زندگی سالم و عادی محروم کند.

سه نمونه از ویژگی های مثبت شخصیت که افراط در آن ها می تواند باعث کاهش سلامت روان و مختل کردن روابط شود عبارت است از:

شوخ طبعی افراطی

یکی از ویژگی های مثبت شخصیت ، شوخ طبعی است. شوخ طبعی راهی عالی برای کنار آمدن با موقعیت های دشوار است. اما نه همیشه. به عنوان مثال، بعضی افراد، با تحقیر و تمسخر نقاط ضعف خود برای به دست آوردن پذیرش اجتماعی، به عزت نفس خود آسیب می رسانند. محققان اعلام کده اند، حس شوخ طبعی می تواند برای فرار از احساسات منفی مورد استفاده قرار گیرد ولی اگر شوخ طبعی به سمت ساده لوحی برود و فرد از آن به عنوان یک شیوه برای برخورد با مسائلش استفاده کند، این امکان از فرد گرفته می شود که واقع بینانه به حل مسئله بپردازد.

آنچه حس شوخ طبعی شما را سازگار ​​یا ناسازگارانه می کند، بیشتر به هدف آن مربوط می شود تا محتوا. آیا از حس شوخ طبعی خود برای بد جلوه دادن خود یا دیگران استفاده می کنید؟ یا از آن به عنوان راهی برای تقویت روابط بین فردی و کاهش اضطراب استفاده می کنید ؟

دقت افراطی در انجام کارها

اگرچه بادقت بودن یک ویژگی مثبت شخصیت است ولی افراط در آن زمینه را برای وسواس فراهم می کند. بر اساس یک مطالعه افرادی که به طور وسواسی وظایف خود را انجام می دهند؛ اضطراب، استرس و احساسات منفی بیشتری را تجربه می کنند و اغلب سطح پایینی از بهزیستی روانی را گزارش می دهند.

خیال پردازی بیش از حد

خیال پردازی در حد معمول یکی از ویژگی های مثبت شخصیت است که باعث افزایش خلاقیت می شود. خیال پردازی بیش از حد باعث سرگردانی می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان