3 علامت که نشان می دهد رابطه دوستانه تمام شده است

خط سلامت: داشتن روابط دوستانه به سلامت روان کمک می کند. دوست کسی است که شما می توانید عمیق ترین احساسات  خود را با او به اشتراک بگذارید.

3 علامت که نشان می دهد رابطه دوستانه تمام شده است

به گزارش خط سلامت همه روابط دوستانه طوری طراحی نشده اند که تا آخر عمر ادامه داشته باشند و اکثر دوستی ها از نظر زمانی محدودیت دارند. محققان اعلام کرده اند برخی از نشانه ها در رابطه دوستانه ، در حقیقت اعلام می کنند زمان پایان رابطه فرارسیده است.

آلارم پایان رابطه دوستانه

اگر احساس می‌کنید رابطه دوستانه شما ضعیف شده است و نه تنها به سلامت روان شما کمک نمی کند بلکه باعث احساس ناامنی در شما می شود، احتمالا زمان پایان رابطه دوستانه فرارسیده است.

محققان اعلام کرده اند، سه نشانه مهم وجود دارد که پایان یک رابطه دوستانه را پیش بینی می کند. این نشانه ها عبارتند از:

در رابطه دوستانه، واکنش صمیمانه به ندرت دیده می شود

یکی از نشانه های رابطه دوستانه این است که دوست صمیمی، پس از شنیدن خبر خوب از جانب شما، خوشحال می شود. دوستانی که به طور مداوم با منفی نگری و حسادت واکنش نشان می دهند یا در هنگام به اشتراک گذاشتن اخبار خوشحال کننده هیجان کمی نشان می دهند، احتمالاً به سلامت روان شما کمک نمی کنند. اگر متوجه الگوی پرخاشگر منفعل یا خصومت غیرمستقیم شدید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که رابطه دوستانه خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

در رابطه دوستانه به شما توجه نمی شود

رابطه دوستانه سالم، به شما و شرایط روحیتان اهمیت می هد. دوستی که همیشه در مورد خودش صحبت می کند و هرگز در مورد شما نمی پرسد، اهمیت شما را در رابطه کمرنگ کند. روابط یک طرفه، خسته کننده هستند و منجر به احساس درماندگی می شوند.

در رابطه دوستانه، مجبور هستید نقش بازی کنید

در رابطه دوستانه مهم است، شما را همان طور که هستید بپذیرند. اگر احساس می‌کنید دایما در رابطه باید جنبه‌هایی از خود را پنهان کنید یا به اصطلاح نقش بازی کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که این دوستی را دوباره ارزیابی کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان