این رفتار خشونت آمیز جنسی روح آدم ها را می کشد

خظ سلامت: ترومای جنسی به چالش های فیزیکی و روانی بازماندگان تجاوز جنسی اشاره دارد.

این رفتار خشونت آمیز جنسی روح آدم ها را می کشد

به گزارش خط سلامت تخمین زده می شود که از هر پنج زن یک نفر و یک نفر از چهار مرد در ایالات متحده تماس جنسی ناخواسته یا اجباری را تجربه کرده اند که می تواند منجر به پیامدهای مخرب برای بازمانده شود.

کودکان معمولاً تحت تأثیر آسیب های جنسی قرار می گیرند. از هر 9 دختر، یک نفر و از هر 53 پسر زیر 18 سال، یک نفر با تجاوز جنسی مواجه می شود.

اثرات خشونت جنسی ممکن است گاهی در علائم اختلال استرس پس از سانحه در بازماندگان ظاهر شود.

علل آسیب های جنسی

در صدمات جنسی فشار زیادی به فرد وارد می شود. در این شرایط بدن هورمون استرس یعنی کورتیزول تولید می کند. این هورمون پاسخ را به محیط های پرتنش و آشفته هدایت می کند.

به دنبال خشونت شدید، سطح کورتیزول در بدن افزایش می یابد تا شوک را مهار کند.

مقادیر بالای هورمون استرس از شرایط سخت محافظت می کند. با این حال، این حجم، سطح استرس بدن را نیز بالا می برد. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک فرد در یک واکنش مداوم مبارزه یا فرار حتی بدون هیچ محرکی قرار می گیرد . این ممکن است منجر به وضعیتی به نام استرس سمی شود.

علائم ترومای جنسی

واکنش یک فرد به تجاوز جنسی می تواند متفاوت و شخصی باشد. از یک سو، ممکن است پاسخ کمی به خشونتی که روی داده است وجود داشته باشد. در اینجا، بدن ممکن است به سادگی تصمیم بگیرد که از آسیب عبور کند.

بدن ممکن است از طریق ابزارهای روانی، عاطفی یا فیزیکی به خشونت جنسی پاسخ دهد. این اقدامات عبارتند از:

علائم فیزیکی خشونت جنسی

برانگیختگی بیش از حد - که بیش فعالی نیز نامیده می شود - یک پاسخ رایج به تروما در بازماندگان تجاوز جنسی است. بیش فعالی به این معنی است که بدن شما حتی بدون هیچ محرکی در یک واکنش ترس دائمی قرار دارد. در طول حالت های بیش فعال، یک بازمانده ممکن است تجربه کند:

مشکل در خوابیدن

سردرد

چالش های تمرکز

درد قفسه سینه

مشکلات معده

نشانه های روانشناختی

اثرات ضربه های جنسی نیز ممکن است بر عملکرد ذهنی تأثیر بگذارد. علائم روانی آسیب جنسی عبارتند از:

مشکل در تمرکز

فوران عاطفی تصادفی

خودآزاری

سوء مصرف مواد

اثرات عاطفی

واکنش های عاطفی یک تصدیق عمیق تروما است. پاسخ روانشناختی به خشونت جنسی در موارد زیر دیده می شود:

بی حسی عاطفی برای جلوگیری از احساس درد خاص

اجتناب از همه افراد، مکان‌ها و چیزهایی که ممکن است باعث ایجاد خاطره از رویداد شوند

افکار مزاحم که صحنه های آسیب زا را پخش می کنند

آسیب های جنسی ممکن است باعث تغییر شخصیت شود.

اثرات خشونت جنسی

این تأثیرات ممکن است به طرق مختلف در خطوط فیزیکی، احساسی یا رفتاری ظاهر شوند.

پیامدهای آسیب جنسی عبارتند از:

چالش های سلامت روان

هنگامی که یک فرد تحت فشار تجاوز قرار می گیرد،علائم واضح آسیب روانی ایجاد می شود.

افسردگی شدید ممکن است به دنبال درد شدید ناشی از تجاوز جنسی باشد. اضطراب همچنین می تواند ظاهر شود زیرا بازماندگان می توانند احساس کنند که باید با ترس و احتیاط شدید به موقعیت ها نزدیک شوند.

تجاوز می تواند منجر به رفتارهای مضر مانند خودآزاری یا سوء مصرف مواد شود. در موارد شدید، بازماندگان خشونت جنسی ممکن است به فکر خودکشی بیفتند.

اثرات فیزیکی

یک بازمانده از حمله ممکن است متوجه تغییرات بدنی پس از این رویداد شود. این تغییرات ممکن است همیشه به ترومای متحمل شده نسبت داده نشود، اما می تواند نتیجه مستقیم اثرات آن باشد.

مشکلات در قسمت تحتانی شکم، درد مزمن و مشکلات خواب از پیامدهای رایج هستند. به همین ترتیب، اختلالات خوردن، خستگی مزمن، دیابت و بیماری های قلبی، همگی با آسیب تجاوز جنسی مرتبط هستند.

پیامدهای رفتاری

تجاوز جنسی بر بازماندگان در تعاملات اجتماعی تأثیر می گذارد. اجتناب از تماس فیزیکی و رابطه جنسی اتفاق می افتد. این درد اعتماد به دیگران را کم می کند.

درمان ترومای جنسی

تحمل زندگی با آسیب های ناشی از تجاوز جنسی بسیار سخت است و تمام جنبه های زندگی را با زخم های فیزیکی، عاطفی، روانی و اجتماعی در بر می گیرد.

با این حال، در حالی که اثرات خشونت جنسی را هرگز نمی توان به حداقل رساند، اما با درمان مناسب می توان آنها را به درستی مدیریت کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان