پسته؛ سلاحی قدرتمند برای مبارزه با مشکلات زنانه

خط سلامت:پسته، این مغز مغذی، فواید بی‌شماری برای سلامت زنان دارد. از تنظیم هورمون‌ها و بهبود عملکرد تخمدان‌ها تا تقویت مو و پوست و پیشگیری از کم‌خونی، پسته می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامتی زنان داشته باشد. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته، آن را به یک میان‌وعده ایده‌آل برای بانوان تبدیل کرده است.

پسته؛ سلاحی قدرتمند برای مبارزه با مشکلات زنانه

انواع آجیل و به طور خاص پسته ، خواص بی‌نظیری برای بانوان دارند، که از تنظیم هورمون‌های زنانه تا درمان کم خونی را شامل می‌شوند! از مهم‌ترین خواص پسته برای زنان می‌توان به اسیدهای آمینه، ویتامین‌های گروه B، مس، سلنیوم، منیزیم، پتاسیم، زینک، فیبر و آهن اشاره کرد. مجموعه این مواد مغذی، باعث می‌شوند تا سلامت پوست ، مو، دستگاه گوارش، قلب، رحم و تخمدان حفظ گردند!

برای مثال، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در پسته، به تقویت تار مو و افزایش ضخامت آن کمک می‌کنند. همچنین، خوردن پسته در پریودی، برای بانوانی که از مشکل کم خونی رنج می‌برند، بسیار مفید است. بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، که بانوان باردار برای بهبود تغذیه خود، مقدار کافی پسته را به رژیم غذایی خود اضافه نمایند. در ادامه این مطلب، توضیحات بیشتری درباره فواید پسته برای بانوان ارائه خواهیم داد.

خواص پسته در پریودی

خوردن پسته در پریودی، به طور خاص برای بانوانی که مشکل کم خونی دارند، بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا آهن موجود در دانه‌های پسته، می‌تواند از بروز مشکل کم خونی جلوگیری کرده، و یا از تشدید آن پیشگیری کند. اتفاقا یکی از بهترین خواص پسته خام برای زنان، تامین آهن مورد نیاز بدن آن‌ها در دوران پریودی است.

نکته دیگر اینکه آنتی اکسیدان‌های موجود در پسته، باعث می‌شوند تا هورمون‌های زنانه تنظیم شده، و بسیاری از اختلالات قاعدگی کاهش یابند! ضمن اینکه منیزیم موجود در پسته و طبع گرم این آجیل، به رفع گرفتگی ماهیچه‌های رحمی کمک می‌کنند؛ این مزیت برای کاهش دردهای پیش از قاعدگی بسیار مفید خواهد بود.

خواص پسته برای تخمدان

پسته از آن گروه مواد غذایی است، که مقدار قابل قبولی فیتواستروژن دارد؛ اتفاقا یکی از خواص پسته برای زنان، تنظیم هورمون‌های زنانه به واسطه وجود فیتواستروژن و ویتامین E است. بهبود عملکرد تخمدان‌ها، هم برای تنظیم هورمون‌ها و رفع اختلالات قاعدگی مفید است، و هم به افزایش شانس بارداری کمک خواهد کرد!

البته پسته، کالری نسبتا زیادی دارد که خوردن بیش از حد آن، باعث اضافه وزن می‌شود. از آنجا که بالا رفتن وزن می‌تواند عملکرد تخمدان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین توصیه می‌کنیم که مقدار مصرف روزانه پسته را به تعادل برسانید.

خواص پسته برای  پوست و مو زنان

یکی از مشخصه‌های اصلی پسته، وجود مقدار فراوانی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C و ویتامین E در آن است. هنگامی که بدن به مقدار کافی آنتی اکسیدان دریافت می‌کند، به راحتی می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و آن‌ها را از میدان به در کند. از آنجا که فعالیت رادیکال‌های آزاد، تاثیر مستقیمی بر سلامت پوست دارد، و منجر به پیری زودرس می‌شود، بنابراین یکی از خواص پسته برای زنان، سالم و شاداب نگه داشتن پوست صورت است.

اسیدهای آمینه موجود در پسته، میزان گردش خون در پوست سر را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند. احتمالا می‌دانید که جریان خون ضعیف در پوست سر، باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو، به اندازه کافی مواد مغذی را دریافت نکنند! در نتیجه چرخه رشد طبیعی مو ضعیف شده و ریزش شدید را در پی دارد؛ اما خوردن پسته می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

به نقل از اصل تبریز:«یکی از خواص پسته برای خانم‌ها، وجود بیوتین، نیاسین، ویتامین C و سایر ویتامین‌های گروه B است. این نوع ویتامین‌ها کمک می‌کنند تا سلامت و شادابی موها حفظ شود.» شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد دیگر خواص پسته، به سایت اصل تبریز مراجعه کنید.

خواص پسته برای زنان

خواص پسته برای رحم

یکی از مهم‌ترین فواید پسته برای زنان، خواص ضد التهابی آن است؛ همچنین، مغز پسته مقدار فراوانی آنتی اکسیدان دارد که عملکرد تمامی ارگان‌های بدن، از جمله اندام تناسلی را بهبود می‌بخشد. همین مساله، باعث شده تا بانوان بتوانند با مصرف مغز پسته، به سلامت رحم خود کمک کنند.

نکته دیگر اینکه کنترل وزن، یکی از اصول مهم و ضروری برای حفظ سلامت رحم و تخمدان‌ها است. با توجه به این که دانه‌های پسته، مقدار فراوانی فیبر دارند و می‌توانند به حفظ وزن سالم در بانوان کمک کنند، بنابراین نباید خواص پسته برای رحم را نادیده گرفت.

خواص پسته برای باردار شدن

خوردن پسته در دوران بارداری، برای تامین مواد مغذی بدن مادر مفید است؛ در واقع، دانه‌های پسته مقدار فراوانی بیوتین، فولات، فیبر و آنتی اکسیدان دارند، که مصرف آن‌ها هم شانس بارداری را افزایش می‌دهد، و هم به رشد جنین در دوران بارداری کمک می‌کند. از طرفی پتاسیم، منیزیم و آهن، خطر کم خونی و کمبود مواد معدنی در طول دوران بارداری را به حداقل می‌رسانند.

خواص شیر پسته برای زنان

کسانی که به خوردن پسته به تنهایی تمایلی ندارند، می‌توانند با مصرف شیر پسته، از خواص آن بهره ببرند. یعنی مقدار فراوانی آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب ضروری، فیبر، پروتئین و مواد معدنی را به صورت یکجا دریافت کنند. در واقع، بهترین مزیت خوردن شیر پسته برای زنان این است که سطح سلامت عمومی بدن آن‌ها افزایش می‌یابد.

خواص پسته برای زنان

بهترین راه برای بهره‌مندی از فواید پسته برای زنان

زمانی می‌توان از تمامی خواص پسته برای زنان بهره‌مند شد، که این آجیل محبوب را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. زیرا تازگی و سالم بودن دانه‌های پسته، بر کیفیت و خواص آن تاثیرگذار خواهد بود! شما می‌توانید برای خرید پسته به مقدار مورد نیاز، از طریق فروشگاه اصل تبریز اقدام کنید. 

منابع:

https://www.heartofthedesert.com/benefits-of-pistachios-for-women/

https://www.onlymyhealth.com/benefits-of-pistachios-for-women-1678189254

https://completewellbeing.com/article/undercover-benefits/

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان