زشت ها بخوانند ! همه چیز به فشارهای رحم مادرتان بر می گردد

خط سلامت: شکل گیری ناهنجاری های صورت در جنین، تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر ژنتیک و فشار درون رحم قرار دارد.

زشت ها بخوانند ! همه چیز به فشارهای رحم مادرتان بر می گردد

برخی عوامل فیزیکی مربوط به رحم (مانند فشار) ممکن است بر ویژگی های ظاهری جنین تاثیر بگذارد و احتمال بروز ناهنجاری های صورت را افزایش دهد.

به گزارش خط سلامت پژوهشگران امیدوارند تحقیقات آینده نشان دهد که چگونه تغییرات درون رحم مادر و فشار محیطی ممکن است بر رشد جنین انسان تأثیر بگذارد. 

فشار درون رحم چگونه ظاهر صورت جنین را تحت تاثیر قرار می دهد؟

سلول‌های بنیادی جنینی، نقش مهمی در تعیین ویژگی‌های صورت در طول شکل‌گیری ایفا می‌کنند؛ اما وقتی این سلول‌ها تحت فشار زیاد قرار می‌گیرند، می‌توانند مانع رشد شوند.

تیمی بین‌المللی از محققان به بررسی رشد جنین‌های موش و قورباغه و همچنین جنین‌های انسان (خوشه‌هایی از سلول‌های جنینی توسعه‌یافته در آزمایشگاه) پرداختند تا بهتر بفهمند که چگونه برخی از سلول‌ها، نحوه رشد و تخصصی شدن را به دیگران سلول‌ها انتقال می‌دهند.

آن‌ها متوجه شدند که وقتی فشار هیدرواستاتیک به‌صورت خارجی روی جنین افزایش می‌یابد، مسیرهای مهم پیام‌رسانی سلولی در سلول‌های تاج عصبی مختل می‌شود.

یافته‌ها حاکی از آن است که رشد بافت می‌تواند در لحظات حیاتی از رشد حیوان، تحت تأثیر قرار بگیرد و آن حیوان را در خطر ناهنجاری‌های جمجمه و صورت قرار دهد. تصور می‌شود که این ناهنجاری‌ها حاصل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی، ازجمله تأمین مواد مغذی باشند.

«روبرتو مایور» نوروبیولوژیست از دانشگاه کالج لندن (UCL) می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که ناهنجاری‌های صورت می‌تواند نه‌تنها تحت تأثیر ژنتیک، بلکه از نشانه‌های فیزیکی در رحم مانند فشار باشد. وقتی جانداری تغییر فشار را تجربه می‌کند، همه سلول‌ها ازجمله جنین درون مادر می‌توانند آن را حس کنند». برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: خبر آنلاین 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان