خواص شگفت انگیز بادمجان + فوت و فن رفع تلخی بادمجان

خط سلامت: بادمجان سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است . یک وعده بادمجان می تواند حداقل 5 درصد از نیاز روزانه فرد به فیبر، مس، منگنز، B-6 و تیامین را تامین کند. تلخی بادمجان طعم غذا را ناخوشایند می کند.

خواص شگفت انگیز بادمجان + فوت و فن رفع تلخی بادمجان

بادمجان حاوی سایر ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر این، بادمجان منبع ترکیبات فنلی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند.

به گزارش خط سلامت برای رفع تلخی خورشت بادمجان چه باید کرد؟

رفع تلخی خورش بادمجان

قبل از پخت:

استفاده از نمک

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای گرفتن تلخی بادمجان، استفاده از نمک است. بعد از پوست کندن بادمجان‌ها، آنها را به قطعات دلخواه برش بزنید و در آبکش قرار دهید. سپس روی آنها نمک بپاشید و به مدت 30 تا 60 دقیقه صبر کنید تا آب اضافی و تلخی بادمجان‌ها خارج شود. بعد از این مدت، بادمجان‌ها را آبکشی کنید و با دستمال تمیز خشک کنید.

استفاده از شیر

 می‌توانید بادمجان‌های برش خورده را به مدت 15 تا 20 دقیقه در شیر خیس کنید. شیر به جذب تلخی بادمجان کمک می‌کند. بعد از این مدت، بادمجان‌ها را از شیر خارج کرده و با دستمال تمیز خشک کنید.

استفاده از سرکه

خیس کردن بادمجان‌ها در محلول آب و سرکه به مدت 10 تا 15 دقیقه نیز می‌تواند به رفع تلخی آنها کمک کند. برای این کار، به ازای هر 1 لیتر آب، 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید اضافه کنید. بعد از این مدت، بادمجان‌ها را از محلول خارج کرده و با دستمال تمیز خشک کنید.

سرخ کردن بادمجان

  سرخ کردن بادمجان قبل از اضافه کردن به خورش، تا حدی تلخی آن را می‌گیرد. برای این کار، بادمجان‌های برش خورده را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

بعد از پخت:

اضافه کردن چاشنی‌ها

 استفاده از چاشنی‌هایی مانند آبغوره، رب انار، شکر و زعفران می‌تواند طعم تلخی خورش بادمجان را تا حد زیادی خنثی کند.

اضافه کردن سیب زمینی یا هویج

  اضافه کردن یک عدد سیب زمینی یا هویج به خورش بادمجان در حین پخت، می‌تواند به جذب تلخی آن کمک کند. بعد از پخت کامل، سیب زمینی یا هویج را از خورش خارج کنید.

بادمجان، از صیفی جات محبوب است که خواص فراوانی برای زیبایی، سلامتی و درمان بیماری ها مختلف دارد و می توانید از آن به میزان کافی در طول هفته استفاده کنید.

نکاتی برای جلوگیری از تلخ شدن خورشت بادمجان:

از بادمجان‌های تازه و قلمی استفاده کنید. بادمجان‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک ممکن است تلخ‌تر باشند.
قسمت‌های قهوه‌ای و دانه‌های بادمجان را جدا کنید، زیرا تلخی بیشتری دارند.
بعد از برش بادمجان‌ها، آنها را سریعاً بپزید تا از اکسید شدن و تلخ شدن آنها جلوگیری شود.
از قابلمه مسی برای پخت خورش بادمجان استفاده نکنید، زیرا مس می‌تواند باعث تلخ شدن خورش شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: دلگرم

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان