راز روانی دونده های دو میدانی برای رسیدن به خط پایان

خط سلامت: دویدن ورزشی است که نیاز به امکانات خاص ندارد. دوندگان در مسابقات با احساسات و شور خاصی به خط پایان می رسند حتی اگر اول نشوند چرا؟

راز روانی دونده های دو میدانی برای رسیدن به خط پایان

دویدن چه فوایدی دارد و چرا باعث شادی می‌شود؟ در واقع صرف تمام کردن یک مسابقه، مهمترین انگیزه‌ای که یک دونده دارد و به این ترتیب است که در مسابقات استقامتی «رقابت» نه با افراد دیگر، بلکه با «محدودیت‌ها و ترس‌های خودمان» است.

 

به گزارش خط سلامت به همین دلیل است که در اغلب موارد، حس و حال شرکت‌کننده‌ای که به خط پایان می‌رسد کمابیش شبیه کسی است که جزو نفرات برتر قرار گرفته است.

در دو استقامت هدف بسیاری افراد نه کسب مقام، بلکه تنها رسیدن به خط پایان و موفقیت در چالش شخصی است

برای این کار دوندگان ابتدا از مسافت‌های کوتاه‌تر شروع می‌کنند. پیش‌تر با ارائه یک برنامه آموزشی نشان دادیم چطور در دو هفته می‌توان ۳۰ دقیقه به صورت مستمر دوید. حال باید آرام آرام مسافت و مدت دویدن را افزایش دهید و چالش‌ها انگیزه‌های جدیدی برای ادامه دادن پیدا کنید.

شرکت در مسابقات انگیزه بالایی ایجاد می‌کند و در این مسیر تعیین اهداف کوچک، اتفاقات بزرگ را رقم می‌زند.

می‌توانید با یک مسابقه ساده ۵ یا ۱۰ کیلومتری شروع کنید. در ابتدا به فکر زمان نباشید، همین که به خط پایان برسید یعنی قهرمان هستید. بعد از کسب موفقیت در مرحله نخست، به سراغ مسافت‌های ۱۵ و ۲۱ کیلومتر (نیمه ماراتن) بروید.

کارشناسان می‌گویند: هرکسی که می‌تواند ۳۰ دقیقه نرم‌دوی کند، با انتخاب یک چالش می‌تواند قدم به قدم خود را به آمادگی برای شرکت در یک دوی ماراتن واقعی نزدیک کند و رفته رفته خود را به مسافت‌های بلند برساند.

در این صورت پیش از هر چیز باورتان می‌شود که می‌توانید یک ماراتن کامل را بدوید. واقعا آنقدرها هم سخت نیست، فقط تمرین و نظم می‌خواهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: یورو نیوز 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان