این 4 ویتامین را کم داشته باشید ریزش مو و سفیدی حتمی است

خط سلامت: بیوتین یا ویتامین B۷ برای حفظ سلامت مو و پوست ضروری است. کمبود این ویتامین می‌تواند به درماتیت، ریزش مو، و حتی طاسی منجر شود. تامین نیاز روزانه به بیوتین در پیشگیری از ریزش مو بسیار موثر است.

این 4 ویتامین را کم داشته باشید ریزش مو و سفیدی حتمی است

کمبود ویتامین B۳ یا نیاسین می‌تواند سبب بیماری پلاگر شود، که ورم‌ها، زخم‌های پوستی، و ریزش مو از عوارض اصلی آن است.

به گزارش خط سلامت حفظ سطوح مناسب ویتامین‌ها برای سلامت پوست و مو ضروری است. کمبود ویتامین‌های B۱۲، B۷، B۳، و B۹ می‌تواند به مشکلاتی چون سفیدی مو، ریزش مو، آسیب‌های پوستی، و کاهش ساخت کلاژن منجر شود.

کمبود کوبالامین یا ویتامین B12 می‌تواند منجر به سفید شدن مو ها شود. مصرف کافی این ویتامین می‌تواند به بازگشت رنگ طبیعی موها کمک کند.

کمبود اسیدفولیک یا ویتامین B۹ می‌تواند باعث اختلال در ساخت کلاژن شود، که به نوبه خود بر ساختار و سلامت پوست و مو تاثیر می‌گذارد. اسیدفولیک نقش مهمی در تکثیر DNA و انتقال گروه متیل دارد که در ساخت کلاژن و ترمیم بافت‌ها موثر است.

توجه به تغذیه و در صورت نیاز، مصرف مکمل‌های توصیه شده توسط پزشک می‌تواند به حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو کمک کند. اهمیت مشورت با متخصص تغذیه یا پزشک برای تعیین نیازهای فردی به ویتامین‌ها و جلوگیری از کمبودهای احتمالی، بیش از پیش مورد تاکید قرار دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: فرطب

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان