3 فایده غیر قابل باور روانی رفتن به طبیعت / جدی بگیرید

خط سلامت: سلامت روان با بودن در طبیعت افزایش می یابد.

3 فایده غیر قابل باور روانی رفتن به طبیعت / جدی بگیرید

سلامت روان در نتیجه وقت گذرانی در طبیعت افزایش می یابد.

به گزارش خط سلامت پیاده روی در طبیعت منجر به تقویت شاخص های سلامت روان می شودو

سلامت روان و بودن در طبیعت

سلامت روان از طریق بودن در فضای باز و پیاده روی در طبیعت تقویت می شود. 

طبیعت چگونه بر سلامت روان تاثیر می گذارد؟

چه در باب اهمیت مشکلات و چه در باب اهمیت وجودی برای دیگران، انسان‌ها دچار خطای بزرگ‌بینی می شوند و عظمت طبیعت در همین حوزه برای انسان درس‌آموز است.

در چنین مواقعی به‌شدت گرفتار هیجان‌های منفی می‌شوید، مضطرب و پریشان به دنبال راه‌حل‌های مختلف می‌روید و طوری برخورد می‌کنید که انگار تنها انسان روی کره‌زمین هستید که بار چنین تجربه‌ای را به دوش می‌کشید. 

این جاست که طبیعت به انسان یادآوری می کند که چقدر کوچک است. همچنین خودبزرگ‌بینی را به چالش می کشد. در ادامه، کمی بیشتر از این خواهیم گفت که طبیعت چطور به ارتقای سلامت روان‌ کمک می‌کند.

کاهش خودمحوری

بودن در طبیعت و تفکر در رابطه با وسعت جهان هستی، میزان خودمحوری فرد را کاهش می دهد.

تکنیک نظاره از بالا

یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با خودمحوری و میل به خودبزرگ بینی، تکنیک نظاره از بالاست، یعنی شرایطی را در نظر بگیرید که از بالای کره‌زمین به پایین نگاه می‌کنید. چقدر تک تک ما به تنهایی از بالا‌ها قابل رویت هستیم؟

کوه‌ها، دشت‌ها و دریا‌ها با تمام عظمت خود از این ارتفاع چقدر شکوه و جبروت خود را حفظ کرده‌اند؟ واقعیت این است که در تمام این عالم هستی ما ذره‌ای بیش نیستیم و از زمان پا گذاشتن بشر به این کره‌خاکی این مشکلات بوده‌اند و بعد از ما هم وجود خواهند داشت.

سختگیری بیش از حد ما، برخورد اغراق آمیز همراه با فاجعه‌سازی و بزرگ نمایی مشکلات باعث رفع زودتر و بهتر آن نمی‌شود و فقط ممکن است سلامت روان ما را بیش از حد تهدید کند. این جاست که طبیعت با بزرگی‌ خود برای انسان درس‌آموز می شود و پیام‌های مهمی را مطرح می کند.

افزایش انعطاف و سازگاری

هنگامی که با قدم‌زدن در طبیعت و تفکر در آن به این بینش برسیم که توانایی ما در کنترل جهان اطراف بسیار کمتر از چیزی است که تصور می‌کنیم و فقط ما نیستیم که با مشکلات روزمره دست و پنجه نرم می‌کنیم، با انعطاف و سازگاری بیشتری به زندگی خود ادامه می دهیم و همین بدون شک کیفیت زندگی و سلامت ‌روان ما را ارتقا خواهد بخشید.

همچنین باعث خواهد شد برای یافتن راه‌حل، با ذهن بازتری به سراغ ایده‌ها برویم و شانس بیشتری برای مدیریت و برطرف ‌کردن مشکلات داشته باشیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان