با این تکنیک ها برنج آفت نمی زند

خط سلامت: برای نگهداری برنج به مدت طولانی راهکار های مختلفی وجود دارد.

 با این تکنیک ها برنج آفت نمی زند

نگهداری برنج باید به شکل اصولی و مناسب باشد، در غیر این صورت ممکن است برنج دچار آفت شود، عطر و طعم آن تغییر کند و یا به طور کلی کیفیت اولیه خود را از دست بدهد.

به گزارش خط سلامت نگهداری برنج ایرانی سخت است زیرا برنج ایرانی حاوی هیچگونه مواد نگه دارنده ای نمی باشند و نگهداری از آن همواره نیازمند رعایت اصول و نکات خاصی است.

 نگهداری برنج و تکنیک های مهم 

 کیسه های پارچه ای

بهترین روش نگهداری از برنج استفاده از کیسه های پارچه ای است. به عبارتی کیسه های پارچه ای بهترین گزینه برای نگهداری از برنج هستند. زیرا کیسه های پارچه‌ای یا نخی رطوبت را از برنج می‌گیرند.  برنج را باید در مکانی نگهداری کرد که هیچ رطوبتی و گرمایی در آنجا وجود نداشته باشد. زیرا گرما، نور خورشید و رطوبت نیز باعث می‌شوند کیفیت دانه های برنج پایین بیاید، دانه ها خرد شوند و یا باعث خراب شدن و کرم برنج شوند. در نتیجه بهتر است برنج را در کیسه های پارچه‌ای یا نخی، در یک مکان خنک و دارای تهویه نگهداری کرد. 

نگهداری برنج در یخچال

برای نگهداری برنج در فریزر و یخچال، باید آن را در کیسه پلاستیکی مثل زیپ‌کیپ‌ قرار داد و تا جایی که می شود هوا را خارج کرد. به این ترتیب می‌توان برنج را طی مدت زیادی در یخچال یا فریزر، سالم نگهداری کرد. 

نگهداری برنج در بطری نوشابه

 نگهداری برنج در بطری نوشابه از بهترین روش ها‌ی نگهداری برنج محسوب می شود. دلیل آن چفت بودن در آنها و جلوگیری از نفوذ هوا و رطوبت می باشد. 

نکات نگهداری برنج به مدت طولانی

 دقت  هنگام خرید برنج

نگهداری برنج در مکان خشک و خنک

 ایجاد فاصله بین کیسه برنج با زمین و دیوار

نگهداری برنج در ظرف مناسب

در حالت کلی برنج را می‌توان در کیسه پارچه‌ای، ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی مات و ظروف فلزی دوجداره(لایه‌ی خارجی فلزی، لایه‌ی داخلی پلاستیکی) نگهداری کرد که از میان آن‌ها نگهداری برنج در گونی‌های نخی بهتر از بقیه است.

بهتر است برای حجم زیاد برنج از کیسه‌های نخی استفاده کنیم؛ زیرا این کیسه‌ها برخلاف کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی، سبب می شوند که رطوبت برنج خارج شود و طول عمر آن افزایش یابد ولی برای حجم کم برنج می توان از ظروف شیشه‌ای، پلاستیکی یا فلزی استفاده کرد.

جلوگیری از کرم زدن برنج برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

منبع: سایت سرگرمی روز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان