این افراد از رابطه جنسی بیزارند

خط سلامت: بیزاری جنسی ، بیزاری شدید از تماس با شریک زندگی است .بیزاری از رابطه جنسی می تواند در واکنش های اضطراب، ترس و حتی انزجار از فرصت جنسی ظاهر شود.

این افراد از رابطه جنسی بیزارند

بیزاری جنسی با ترس از رابطه جنسی متفاوت است. برخی افراد از جنبه خاصی از رابطه جنسی می ترسند که منجر به علائمی می شود که معمولاً با اضطراب و افسردگی شدید همراه است.

به گزارش خط سلامت  9 درصد از زنانی که از رابطه جنسی اجتناب کرده و ترس از رابطه جنسی دارند دچار اختلال هراس هستند. محققان معتقد هستند افراد مبتلا به اختلال بیزاری جنسی به ویژه مستعد ابتلا به اختلال هراس هستند زیرا هر دو ویژگی اضطراب جدایی ، حساسیت به طرد شدن و واکنش بیش از حد به انتقاد را دارند.

 بیزاری جنسی چند نوع است

دو نوع اختلال بیزاری جنسی وجود دارد:

مادام العمر:

این زمانی است که فرد بی توجه به رابطه ای که دارد یا با چه شخصی در تماس است ، بیزاری جنسی را تجربه می کند.

اکتسابی:

به فردی اشاره می کند که در پاسخ به یک رابطه خاص ، اختلال بیزاری جنسی را تجربه می کند. با این حال وقتی این شخص خارج از این رابطه خاص باشد ، می تواند به طور عادی رفتار کند.

علل اختلال بیزاری جنسی

بیزاری جنسی در افرادی که سایر اختلالات مبتنی بر اضطراب یا اختلالات هراس را نشان می دهند شایع است ، اختلال بیزاری جنسی به ویژه در زنانی با سابقه آزار جنسی مانند تجاوز رایج است.  هورمون های جنسی مانند استروژن و آندروژن های آدرنال در افرادی که دارای اختلالات بیزاری جنسی هستند کاهش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان