رابطه جنسی کم این زنان پر از غصه است+ خشونت ها ی کودکی مهم اند

خط سلامت: رابطه جنسی زنانی که تحت فشارهای روانی و خشونت جنسی قرار گرفته اند دچار مشکل می شود.

رابطه جنسی کم این زنان پر از غصه است+ خشونت ها ی کودکی مهم اند

رابطه جنسی زنان تحت تاثیر خشونت ها ی قبلی آنان است.

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می‌دهد ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه بر زندگی جنسی زنان تاثیر می گذارد.

رابطه جنسی و اختلال استرس پس از سانحه

حدود 10 درصد از زنان علائم اختلال استرس پس از سانحه را به دلیل قرار گرفتن در معرض سوء استفاده در دوران کودکی و خشونت جنسی دارند. تحقیقات کمی در مورد اینکه چگونه این علائم ممکن است بر عملکرد جنسی زنان میانسال تأثیر بگذارد، انجام شده است.

دکتر استفانی فاوبیون ، مدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی، گفت: با افزایش سن زنان، دلایل زیادی وجود دارد که چرا عملکرد جنسی آنها دچار مشکل می شود.

او گفت: این مطالعه نیاز به متخصصان مراقبت های بهداشتی را برای پرسیدن هرگونه سابقه تروما و باز کردن گفتگو با بیماران خود در مورد این موضوع حساس نشان می دهد.

محققان این موضوع را در بیش از 100 زن یائسه 45 تا 66 ساله مورد مطالعه قرار دادند. نویسندگان عواملی مانند سن، نژاد-قومیت، تحصیلات، استفاده از استروژن، مصرف الکل و علائم افسردگی را در نظر گرفتند.

شرکت کنندگان در مطالعه باید معیارهای خاصی را رعایت می کردند - آنها باید علائم PTSD را تجربه می کردند و در یک ماه قبل از ارزیابی فعالیت جنسی داشتند.

به طور متوسط، زنانی که علائم PTSD متوسط ​​و شدید را گزارش کردند، عملکرد جنسی کمتری گزارش کردند .آنها دریافتند علائم اجتناب و بی حسی بیشتر با عملکرد جنسی ضعیف تر مرتبط است.

به گفته انجمن یائسگی، این مطالعه بر اهمیت ارزیابی و پرداختن به علائم PTSD در میان زنان میانسال برای بهبود سلامت جنسی و عملکرد آنها با افزایش سن تاکید می کند.

کارن جاکوبوفسکی- Karen Jakubowski -، سرپرست تیم تحقیق از دپارتمان روانپزشکی دانشگاه پیتزبورگ، گفت: بسیاری از زنان میانسالی تغییرات عمیقی را در خلق و خوی، سلامت جسمی و روابط اجتماعی خود تجربه می‌کنند که بخشی از آن مربوط به دوران یائسگی است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان