مشکلات رابطه جنسی زنان را بیشتر درگیر می کند یا مردان+ درمان را جدی بگیرید

خط سلامت: رابطه جنسی در گروهی از افراد با اشکالاتی همراه است.

مشکلات رابطه جنسی زنان را بیشتر درگیر می کند یا مردان+ درمان را جدی بگیرید

رابطه جنسی وقتی با مشکلات همراه می شود در واقع علاوه بر مشکلات روانی مشکلات جسمانی را هم به همراه دارد .

به گزارش خط سلامت پزشکان به این مشکلات جنسی اختلال عملکرد جنسی می گویند. سلامتی، استرس ، نگرانی های مربوط به رابطه و مسائل دیگر می تواند منجر به این مشکلات شود.

رابطه جنسی و مشکلات آن

حدود 31 درصد از مردان و 43 درصد از زنان در حین رابطه جنسی دچار مشکل هستند، اما بسیاری از انواع مشکلات جنسی قابل درمان یا بهبود هستند.

مشکلات رایج رابطه جنسی مردان

مشکلات جنسی در مردان در حین رابطه جنسی مختلف و شامل:

فقدان میل جنسی

ناتوانی در ایجاد یا حفظ نعوظ

ارگاسم های خیلی آهسته یا خیلی سریع

ناتوانی در ارگاسم

رابطه جنسی و پیری

برخی تغییرات در میل جنسی و عملکرد جنسی با افزایش سن رایج است. این مردان قبل از رابطه جنسی به پیش نوازی یا تحریک بیشتری برای ایجاد و حفظ نعوظ نیاز دارند. همچنین نعوظ بعد از ارگاسم بیشتر طول می کشد .

مشکلات سلامتی

سلامت کلی و هر گونه شرایط پزشکی بر زندگی جنسی تأثیر می گذارد. شرایطی که بر توانایی یا تمایل جنسی برای رابطه جنسی تأثیر می گذارد عبارتند از:

بیماری قلبی و عروقی

دیابت

عدم تعادل هورمونی

اختلالات سیستم عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس و بیماری پارکینسون

چاقی

فشار خون بالا

کلسترول بالا

تغییرات ناگهانی در میل جنسی یا توانایی برای داشتن رابطه جنسی نشانه ای از یک بیماری پزشکی است که به پزشک باید اطلاع داده شود.

داروهای افسردگی و فشار خون بالا نیز بر رابطه جنسی تأثیر می گذارند. اگر فرد بعد از مصرف یک داروی جدید متوجه مشکلاتی شد، باید به پزشک اطلاع دهد.    

سیگار کشیدن، نوشیدن الکل زیاد و سایر عادات ناسالم نیز به عملکرد جنسی آسیب می رساند. از طرف دیگر ورزش منظم، کاهش وزن و مدیریت استرس زندگی جنسی را بهبود می بخشد.

مسائل روانی و عاطفی

استرس، اضطراب، افسردگی و سایر مسائل روحی و روانی تأثیر زیادی بر زندگی جنسی دارد. فقط نگرانی در مورد نحوه عملکرد در طول رابطه جنسی فرد را از لذت بردن و صمیمیت جنسی باز می دارد. همینطور احساس گناه در مورد رابطه جنسی، ترس از بارداری یا خاطرات یک تجربه جنسی آسیب زا در این زمینه تاثیر گذار است.

نگرانی در مورد رابطه می تواند منجر به مشکلات جنسی شود. عصبانیت از شریک زندگی، بی حوصلگی از رابطه و سایر مسائل جاری همگی می توانند از نظر جنسی تأثیر بگذارند.

کمک گرفتن

ممکن است از صحبت کردن با پزشک در مورد مشکلات جنسی عصبی یا خجالت زده شوید اما صحبت کردن در مورد نگرانی های خود اولین قدم برای دریافت کمک است.

پزشک سوالاتی در مورد آنچه اتفاق می افتد می پرسد. یک معاینه فیزیکی و آزمایش های دیگر (مانند آزمایش خون) روشن خواهد کرد آیا یک نگرانی اساسی سلامتی به دلیل مشکلات جنسی وجود دارد یا خیر.

گزینه های درمان

اگر یک وضعیت پزشکی مانند بیماری قلبی، دیابت، چاقی یا افسردگی بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد، لازم است پزشک آن را برطرف کند.

تغییر عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل و ورزش سلامت کلی و توانایی فرد را برای داشتن رابطه جنسی بهبود می بخشد.

سایر گزینه های درمانی عبارتند از:

مشاوره برای کمک به مدیریت استرس، اضطراب، ترس، یا احساس گناه یا مقابله با افسردگی یا سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان

داروهایی برای مشکلات نعوظ 

درمان جایگزینی تستوسترون و سایر درمان های هورمونی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان