نکات روانشناسی که در رژیم رعایت نمی کنید/ این نکته برای خوش تیپی ضروری است

خط سلامت: روانشناسان می گویند افراد چاقی که می خواهند به رژیم غذایی شان پایبند بمانند ، باید کیفیت خواب را بالا ببرند. آنان به افرادی که می خواهند به تناسب اندام دست یابند توصیه می کنند روازنه 7 ساعت بخوابند.

نکات روانشناسی که در رژیم رعایت نمی کنید/ این نکته برای خوش تیپی ضروری است

به گزارش خط سلامت کیفیت پایین و خواب محدود ممکن است خطر اختلالات متابولیک، افزایش وزن و چاق ی را افزایش دهد. همچنین نشان داده شده است که کمبود خواب باکیفیت، میل به غذاهای پر کالری و حاوی کربوهیدرات بالا را افزایش می‌دهد.

تحقیقات جدید نشان داده است کمبود خواب باکیفیت تلاش افراد را برای حفظ کاهش وزن پس از رژیم تحت تأثیر قرار دهد.

دکتر سیگن تورکوف، سرپرست تیم این مطالعه از دانشگاه کپنهاگ دانمارک، می‌گوید: افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند یا بعد از کاهش وزن خواب بی‌کیفیت دارند، نسبت به افراد با خواب کافی، در حفظ وزن کمتر موفق به نظر می‌رسند.

مدت زمان خواب افراد چاق

محققان کیفیت و مدت خواب ۱۹۵ بزرگسال مبتلا به چاق ی را بررسی کردند. شرکت کنندگان به مدت ۸ هفته از یک رژیم غذایی کم کالری استفاده کردند و به طور متوسط ۱۲ درصد وزن بدن خود را از دست دادند.

مطالعه طولانی‌مدت نشان داد:افراد مبتلا به چاق ی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابیدند یا کیفیت خواب پایینی داشتند، شاخص توده بدنی شأن ۱.۱ افزایش یافت. در مقابل، افراد چاق که بیش از ۶ ساعت خواب با کیفیت در هر شب داشتند، شاخص توده بدنی شأن ۰.۱۶ کاهش یافت.

دکتر سیگن تورکوف گفت: افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند یا خواب بی کیفیتی دارند، ممکن است از حمایت الگوی خواب و همچنین حمایت از حفظ کاهش وزن بهره مند شوند. قبل از شروع کاهش وزن، شناسایی الگوهای خواب مفید است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان