این سرکه افسردگی را کاهش می دهد

خط سلامت: سرکه سیب شما می تواند سلامت روان را افزایش دهد؟

این سرکه افسردگی را کاهش می دهد

به گزارش خط سلامت برای قرن ها، سرکه سیب به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد شناخته شده است. بسیاری از این موارد با علائم فیزیکی مرتبط هستند از بهبود آرتریت گرفته تا کنترل سطح قند خون. با این حال، تحقیقات جدید نشان داده است نوشیدن 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب دو بار در روز ممکن است سلامت روان را بهبود بخشد و خلق و خوی کلی را بهبود بخشد.

ارتباط بین سلامت روده و سلامت روان

ارتباط قوی بین سلامت روده و سلامت روان وجود دارد. این به این دلیل است که روده و مغز در ارتباط دائمی هستند بنابراین، زمانی که روده در حالت خارج از تعادل قرار دارد یا در بهترین حالت خود قرار ندارد، می‌تواند بر خلق و خو و سلامت روان تأثیر بگذارد. به خصوص به همین دلیل است که مراقبت از سلامت روده مهم است نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای سلامت روان و تندرستی.

سرکه سیب و سلامت روان

پروبیوتیک ها اساساً باکتری های خوب روده هستند که مسئول بسیاری از عملکردهای مهم مانند سیستم ایمنی و جذب مواد مغذی هستند. بنابراین، اطمینان از اینکه تعداد زیادی باکتری خوب در روده ما پر شده است، برای سلامتی ضروری است.

داشتن یک روده سالم می‌تواند به سلامت روان و پشتیبانی و بهبود مداخلات مرتبط باشد. یک مطالعه اخیر در دانشگاه آریزونا نشان داد با نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب دو بار در روز همراه با وعده های غذایی، می توان خلق و خو و سلامت روان را بهبود بخشید. محققان به کاهش 20 تا 34 درصدی در خلق و خوی ضعیف در گروهی که دوز روزانه سرکه سیب مصرف می کردند، در مقایسه با گروه بدون سرکه اشاره کردند. بنابراین، نوشیدن روزانه یک دوز سرکه سیب می تواند برای خلق و خو و سلامت مغز مفید باشد.

محققان پشت این مطالعه پیشنهاد کردند که این یافته به دلیل این واقعیت است که سرکه سیب حاوی مسیرهای متابولیکی خاصی است که بر مغز تأثیر می گذارد. آنها استنباط کردند که سرکه سیب اسیدهای آمینه خاصی را تقویت می کند که تعادل انتقال دهنده های عصبی را در مغز فراهم می کند و به تحریک هورمون هایی مانند سروتونین ("هورمون شادی") کمک می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان