رابطه غذای تحویل سال با سلامت روان

خط سلامت: یکی از مواد غذایی مفید برای سلامت روان مربوط به مصرف ماهی است این ماده غذایی به عنوان یک ماده غذایی مهم است که بر اساس سنت ایرانیان به عنوان غذای هنگام تحویل سال مورد توجه قرار دارد.

رابطه غذای تحویل سال با سلامت روان

به گزارش خط سلامت این مساله نشانه آن است که ایرانیان به نوعی به اهمیت این ماده غذایی و داشتن حال خوب و سلامت روان آگاه بوده اند.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مقادیر بالای امگا ۳ دارند. امگا ۳ نوعی اسید چرب است که ارتباط زیادی با عملکرد شناختی و سلامت روان دارد.

با این حال تحقیقات اخیر نشان می‌دهد در صورتی که فرد نوعی اسید چرب به نام امگا ۶ را زیاد مصرف کرده و امگا ۳ کافی دریافت نکند، خطر ابتلا به اختلالات خلقی مانند اضطراب در او افزایش می‌یابد.

یک مطالعه نشان داده مصرف مکمل‌های EPA، DHA، دو نوع اسید چرب موجود در امگا ۳ در افراد با مشکلات سوء مصرف مواد باعث کاهش سطح اضطراب می‌شود.

به طور کلی مصرف حداقل دو بار ماهی‌های چرب در هفته توصیه می‌شود. ماهی سالمون و ساردین حاوی ویتامین D هستند. محققان بر ارتباط بین کمبود ویتامین D و اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب تاکید کرده‌اند.

این ویتامین به ویژه در زنان باردار و افراد سالخورده کمک شایانی به بهبود خلق و خو می‌کند. همچنین ویتامین D به بهبود اختلال عاطفی فصلی (SAD) در فصل زمستان کمک می‌کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان