افسردگی و عفونت بارداری این بیماری روانی را افزایش می دهد

خط سلامت: استفاده از داروهای ضد افسردگی و عفونت در دوران بارداری با اختلالات رشد عصبی مرتبط است.

افسردگی و عفونت بارداری این بیماری روانی را افزایش می دهد

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید گزارش می دهد ترکیبی از مصرف داروهای ضد افسردگی و عفونت هایی که منجر به التهاب در دوران بارداری می شود، خطر ابتلا به اختلالات عصبی رشدی از جمله اوتیسم را در کودکان افزایش می دهد.

تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا نشان می دهد استفاده از داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری ممکن است با التهاب ترکیب شود و خطر تغییرات عصبی رشدی مادام العمر در مغز نوزادان مانند تغییرات مرتبط با اوتیسم را افزایش دهد.

داروهای ضد افسردگی و عفونت

تیمی از دانشمندان علوم اعصاب دریافتند داروهای ضد افسردگی رایج که به عنوان مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) شناخته می‌شوند، می‌توانند به شدت با التهاب در بدن مادر ناشی از عفونت‌ها یا منابع دیگر تعامل داشته باشند.

جان لوکنز گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد داروهای ضد افسردگی زمانی که با عفونت، التهاب و غیره مخلوط شود، می‌تواند پیامدهای مضری داشته باشد.

نتایج ممکن است به توضیح افزایش شیوع اوتیسم در 20 سال گذشته کمک کند، زیرا این زمان مصادف با گسترش استفاده گسترده از داروهای ضد افسردگی در جهان در حال توسعه است.

داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری

داروهای ضد افسردگی معمولا در دوران بارداری استفاده و برای 80 درصد از زنان باردار که نیاز به داروهای افسردگی دارند تجویز می شود. این داروها به طور گسترده ای یک گزینه بی خطر برای مدیریت افسردگی در زنان باردار در نظر گرفته می شوند، اگرچه شواهدی وجود دارد که می تواند شانس زایمان زودرس و همچنین خطر مشکلات عصبی و سایر مشکلات سلامتی را در کودکان افزایش دهد.

لوکنز و همکارانش دریافتند که SSRI ها می توانند با سیستم ایمنی مادر تعامل داشته باشند تا یک واکنش التهابی قوی در "رابط بین مادر و جنین" ایجاد کنند.

فرزندان مادرانی که در معرض التهاب قرار گرفتند، بعداً تغییرات رفتاری مبتنی بر جنسیت مانند رفتارهایی که در افراد مبتلا به اوتیسم دیده می‌شود، مانند کاهش ارتباطات و کاهش علاقه به تعاملات اجتماعی نشان دادند.

کریستین زنگلرمی‌گوید: ما علائم التهابی را در جفت شناسایی کردیم که با تغییرات عصبی در فرزندان بالغ مادرانی که در دوران بارداری با چالش ایمنی مواجه شدند، مرتبط بود.

این امضاها می‌توانند برای کمک به شناسایی نشانگرهای زیستی و اهداف قابل دارو برای کمک به کاهش پیامدهای عصبی رشدی استرس‌های محیطی دوران بارداری ، مانند پاسخ ایمنی، استفاده شوند.

عفونت‌ و اوتیسم

تحقیقات قبلی نشان داده است عفونت‌ها، اختلالات خود ایمنی و سایر شرایطی که وضعیت ایمنی مادر را در دوران بارداری تغییر می‌دهند، می‌توانند بر رشد عصبی تأثیر بگذارند. محققان معتقدند که SSRI ها ممکن است با آن التهاب در تعامل باشند و آن را تقویت کنند و منجر به تغییرات دائمی مغز شوند.

به گفته محققان، اینکه SSRI ها سروتونین را در بدن تغییر می دهند، منطقی است. سروتونین یک تنظیم کننده مهم خلق و خو است - اغلب به عنوان یک ماده شیمیایی "احساس خوب" در مغز در نظر گرفته می شود - اما همچنین یک تنظیم کننده حیاتی برای پاسخ ایمنی بدن است. نوزادان در حال رشد در مراحل اولیه بارداری سروتونین را فقط از طریق جفت از مادر دریافت می کنند، بنابراین اختلال در سطح سروتونین در مادر ممکن است عواقبی برای نوزاد نیز داشته باشد.

زنگلر گفت: دریافتیم مادرانی که در دوران بارداری با چالش ایمنی مواجه شده‌اند، نشانه‌های کاملاً متفاوتی در جفت زمانی که از SSRI استفاده می‌کردند، در مقایسه با مادرانی که از SSRI استفاده نمی‌کردند، نشان دادند.

این امر اهمیت در نظر گرفتن دوران بارداری را برجسته می‌کند، زیرا داروهایی که برای کاهش التهاب طراحی شده‌اند، اگر با سایر تعدیل‌کننده‌ها مانند SSRI ترکیب شوند، ممکن است منجر به عواقب غیرقابل پیش‌بینی برای نوزاد شوند.

محققان خاطرنشان کردند SSRI ها ابزار مهمی برای مدیریت افسردگی هستند و تاکید کردند که زنان باردار نباید بدون مشورت با پزشک خود مصرف آنها را قطع کنند.

محققان می نویسند: استرس مادر، افسردگی و اضطراب درمان نشده همگی می توانند رشد عصبی فرزندان را مختل کنند و به پیامدهای رفتاری و شناختی نامطلوب کمک کنند، بنابراین توجه به فواید نسبی و پیامدهای بالقوه SSRI ها به عنوان یک گزینه درمانی در دوران بارداری بسیار مهم است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان