کدام آجیل باعث افزایش هموگلوبین می شود؟

خط سلامت: از بین انواع آجیل محبوب، پسته دارای بیشترین آهن است که حاوی 14 میلی گرم در هر 100 گرم است. تقریباً 4 برابر مقدار بادام، برزیل یا بادام هندی.

کدام آجیل باعث افزایش هموگلوبین می شود؟

پسته  همچنین منبع عالی پروتئین، ویتامین E، کلسیم و منیزیم هستند که پسته را به یک میان وعده سالم ایده آل تبدیل می کند.

کدام آجیل باعث افزایش هموگلوبین می شود؟

آجیل و دانه ها غذاهایی که به طور طبیعی هموگلوبین را افزایش می دهند. مغزها و دانه ها، از جمله بادام، گردو، دانه کتان و تخمه کدو، میان وعده های غنی از مواد مغذی هستند که می توانند سطح هموگلوبین را افزایش دهند. آنها سرشار از آهن، ویتامین E و سایر مواد معدنی ضروری هستند.

چه آجیل هایی سطح آهن را کاهش می دهند؟

فیتات در گردو، بادام ، کنجد، لوبیا خشک، عدس و نخود و غلات و غلات کامل یافت می شود. ترکیبات فیتات می توانند جذب آهن را 50 تا 65 درصد کاهش دهند. برنامه غذایی برای کمک به افزایش سطح آهن یا کاهش سطح آهن باید فردی باشد.

چه چیزی کم خونی را بدتر می کند؟

از غذاهای غنی از گلوتن باید اجتناب شود زیرا می تواند کم خونی را بدتر کند. گلوتن ممکن است به دیواره روده آسیب برساند و از جذب آهن و اسید فولیک که برای تولید گلبول های قرمز لازم هستند جلوگیری کند.

بهترین آجیل‌ها برای رفع کم‌خونی

پسته

پسته علاوه بر آهن، مس زیادی هم دارد که به جذب بهتر آهن کمک می‌کند. زنان به ۱۵ میلی‌گرم و مردان به حدود ۷ میلی‌گرم آهن به صورت روزانه نیاز دارند. مصرف ۲۸ گرم پسته کافی است تا ۱.۲ میلی‌گرم از نیاز به آهن (حدود ۷٪ از نیاز روزانه) را تأمین کنید.

بادام برزیلی

آجیل برزیلی یا فندق برزیلی (Brazil nuts) یکی از بهترین منابع غذایی ماده‌ی معدنی سلنیوم است. دو عدد آجیل برزیلی می‌تواند ۱۰۰ درصد نیاز روزانه‌ی بدن به ۷۵ میکروگرم سلنیوم را تامین کند.

سلنیوم برای تولید آنتی‌بادی‌هایی که برای سیستم ایمنی بدن مهم است و هورمون تیروکسین که برای تنظیم متابولیسم لازم است، مورد نیاز است. آجیل برزیلی دارای ۲.۴ میلی‌گرم آهن در هر ۱۰۰ گرم است که این آجیل را یکی از تنقلات خون ساز می‌سازد.

 بادام 

بادام یکی دیگر از منابع خوب برای مواد مغذی مورد نیاز بدن است. مصرف روزانه ۱۰ عدد بادام درختی نیاز روزانه‌ بدن به کلسیم (۷۰۰ میلی‌گرم) را تامین می‌کند و برای داشتن استخوان‌هایی سالم ضروری است.

بادام بعلاوه سرشار از ویتامین E است که به بهبود وضعیت و ظاهر پوست کمک می‌کند. بادام سرشار از فیبر است و پوست آن حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به محافظت سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های التهابی کمک می‌کند.

 گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی ناشی از دژنراسیون ماکولا و همینطور زوال شناختی می‌شود.

 گردو به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. گردو یکی از آجیل‌های خون‌ساز است و در صورت کمبود هموگلوبین، می‌توانید از فواید مصرف روزانه‌ گردو بهره‌مند شوید. با مصرف یک مشت گردو، حدود ۰.۸۲ میلی‌گرم آهن دریافت خواهید کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان