صدای پرندگان چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟

خط سلامت: مطالعات متعددی نشان داده است بودن در طبیعت به بهبود روحیه کمک می کند. اخیرا یک مطالعه جالب نشان داده است شنیدن صدای پرندگان، صرف نظر از میزان سرسبزی محیط، به بهبود روحیه و کاهش علایم افسردگی کمک می کند.

تحقیقات جدید کینگز کالج لندن نشان می‌دهد شنیدن صدای پرندگان به تقویت شاخص های سلامت روان  کمک می کند.

به گزارش خط سلامت محققان با استفاده از اپلیکیشنی به نام Urban Mind، ارتباط مستقیمی بین روحیه شاد و شنیدن پرندگان پیدا کردند.

شنیدن صدای پرندگان و بهبود روحیه

رایان هامود، دستیار پژوهشی در موسسه روانپزشکی، روان‌شناسی و علوم اعصاب (IoPPN)، کالج کینگ لندن، می گوید: شواهد روز افزونی وجود دارد که نشان می دهد بودن در طبیعت و شنیدن آواز پرندگان به بهبود خلق و خوی کمک می کند.

با استفاده از اپلیکیشن Urban Mind محققان برای اولین بار ارتباط مستقیم بین دیدن یا شنیدن صدای پرندگان و خلق و خوی مثبت را نشان دادند.

این مطالعه بین آوریل 2018 و اکتبر 2021 انجام شد و 1292 شرکت‌کننده 26856 ارزیابی را با استفاده از برنامه ذهن شهری (Urban Mind) که توسط کینگز کالج لندن، طراحی شده بود، تکمیل کردند.

این اپلیکیشن سه بار در روز از شرکت‌کنندگان می‌پرسید که آیا می‌توانند پرنده‌ها را ببینند یا صدای آن ها را بشنوند و به دنبال آن سؤالاتی در مورد سلامت روان پرسیده شد تا محققان بتوانند ارتباطی بین این دو متغیر برقرار کنند و تخمین بزنند که این ارتباط چقدر به طول می انجامد.

این مطالعه همچنین دریافت شنیدن صدای پرندگان یا دیدن آن ها با بهبود سلامت روان در افراد سالم و افراد مبتلا به افسردگی مرتبط است.

محققان دریافتند ارتباط بین شنیدن صدای پرندگان با سلامت روان به عوامل محیطی همزمان، مانند: وجود درختان، گیاهان یا آبراه ها مربوط نمی شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان