توصیه های پزشکان طب سنتی برای گرفتگی عضلات

خط سلامت: گرفتگی عضلات حالتی دردناک و آزاردهنده را توصیف می کند که در آن عضله به صورت غیر ارادی منقبض می شود. مشخص شده است خوردن برخی موادغذایی احتمال گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

توصیه های پزشکان طب سنتی برای گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات در نتیجه انقباض غیر ارادی عضله اتفاق می افتد.

به گزارش خط سلامت گرفتگی عضلات معمولا تجربه ای دردناک است. مشخص شده است مصرف برخی مواد غذایی احتمال بروز گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. 

گرفتگی عضلات چرا اتفاق می افتد؟

گرفتگی عضلات دلایل متفاوتی دارد. برخی از عواملی که احتمال بروز گرفتگی عضلات را افزایش می دهد عبارت است از:

وضعیت بدنی نامناسب

عدم تعادل مواد معدنی و الکترولیت ها به دلیل کم آبی بدن

ورزش شدید

داشتن عضلات سفت و غیر قابل انعطاف.

همچنین مشخص شده است احتمال گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی، بارداری و در نتیجه مصرف الکل و برخی داروها افزایش می یابد.

کاهش گرفتگی عضلات با غذای مناسب

برخی از غذاها و نوشیدنی ها حاوی مقدار زیادی مواد معدنی هستند که احتمال گرفتگی عضلات راکاهش می دهند. این موادغذایی عبارتند از:

شیر

شیر سرشار از کلسیم است. کلسیم یک ماده معدنی مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات است. کلسیم موجد در شیر عضلات بدن را برای منقبض شدن آماده می کند. شیر همچنین سرشار از ویتامین D است که به جذب کلسیم در بدن کمک می کند. 

سبزیجات

سبزی‌های برگ‌دار، به‌ویژه سبزی‌های دارای برگ‌های تیره، غنی از مواد مغذی هستند. یکی از دلایل مفید بودن این قبیل سبزی ها این است که آن ها پتاسیم بالایی دارند. پتاسیم یکی از مواد معدنی الکترولیتی است که نقش مهمی در جلوگیری از گرفتگی عضلات ایفا می کند

آجیل

منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی الکترولیتی است بدن برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. از منیزیم برای تولید بیش از 300 آنزیم در بدن استفاده می شود. بدون وجود منیزیم فرایند پروتئین سازی در بدن متوقف می شود و در حرکات عضلات، تنطیم قند خون را و رشد استخوان ها نقایصی ایجاد می شود.

خوردن غذاهای حاوی منیزیم احتمال گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. پژوهش ها نشان داده است دانه کدو تنبل، دانه چیا، بادام، بادام هندی و بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی از منیزیم هستند.

زیتون

خوردن زیتون درد ناشی از گرفتگی عضلات را کاهش می دهدو از تکرار گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی

یک گوجه فرنگی ​​تقریباً 300 میلی گرم پتاسیم و مقدار زیادی کلسیم، سدیم و منیزیم دارد. خوردن گوجه فرنگی احتمال گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

علاوه بر این، گوجه فرنگی رنگ قرمز خود را از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن می گیرد که احتمال بروز بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان را کاهش می دهد.

خربزه

حدود 90 محتوای خربزه، طالبی و هندوانه را آب تشکیل می دهد. این قبیل خوراکی ها بدن را هیدراته نگه می دارد و از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند. همچنین خربزه حاوی مواد معدنی مهمی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم است که خطر گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آن ها اجتناب کرد

غذاهای فرآوری شده مانند: مانند فست فودها یا سایر غذاهای بسته بندی شده، مواد معدنی محدود و ارزش غذایی کمی دارند. اجتناب از این نوع غذاها یا مصرف حداقلی آن ها برای عضلات و سلامت کلی بدن مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان