چه چیزهایی باعث ایجاد اختلال OCD می‌شود؟ + فیلم / علائم این بیماری روانی را بشناسید

خط سلامت:.OCD به عنوان نوعی بیماری روانی یک حالت مداوم اضطراب یا یک چرخه بی پایان از وسواس ها و اجبارهای مکرر است. بنابراین OCD چگونه کار می کند؟ در این ویدیو ببینید.

چه چیزهایی باعث ایجاد اختلال OCD می‌شود؟ + فیلم / علائم این بیماری روانی را بشناسید

به گزارش خط سلامت ، مطمئناً، همه ما قفل‌های خود را دوبار بررسی کرده‌ایم یا دوباره نگاهی انداخته‌ایم تا مطمئن شویم اجاق گاز را خاموش کرده‌ایم.

اما برای افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری اجباری یا OCD، این ترس‌ها، افکار و تمایلات شدیدتر هستند و ساعاتی از روز را اشغال می‌کنند و بر زندگی و فعالیت‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارند. افراد مبتلا به OCD اغلب نسبت به موقعیت خود احساس ناتوانی می کنند.

یک وسواس یا یک فکر به یک اجبار یا یک رفتار یا عمل ذهنی دامن می زند که منجر به یک الگوی رفتاری مضر می شود. ترس، تصویر، میل یا فکری مکرر یا استرس زا که نمی توانید آن را کنترل کنید به عنوان وسواس OCD شناخته می شود. این باعث اضطراب شما می شود، برخی از رفتارها، تشریفات، اعمال ذهنی و روتین هایی که به عنوان اجبار OCD شناخته می شوند برای مدیریت آن اضطراب استفاده می شوند.

این کاری است که یک نفر انجام می دهد تا احساس کند اوضاع را کنترل می کند و سعی می کند اضطراب را از خود دور نگه دارد. ممکن است به طور موقت کار کند، اما وسواس دوباره باز خواهد گشت. به عنوان مثال، وسواس OCD شما ممکن است ترس از میکروب ها باشد، که می تواند شما را به اجبار OCD در شستن مکرر دست ها بکشاند. یا ممکن است نیاز به نظم، آراستگی و تقارن را احساس کنید. این وسواس OCD ممکن است باعث شود که شما غذا را به ترتیب خاصی بخورید یا اقلام را روی میز خود بچینید.

در حالی که به طور کامل درک نشده است که چه چیزی می تواند باعث OCD شود، عوامل خاصی وجود دارد که ممکن است شانس شما را  برای ابتلا به آن افزایش دهد، مانند تغییرات در وضعیت زندگی شما. به عنوان مثال، وسواس فکری وسواسی (OCD) می‌تواند هنگام جابه‌جایی، شروع یک کار جدید یا ازدواج، آسیب‌های عاطفی، مانند مرگ یکی از عزیزان، سابقه سوء استفاده، سابقه خانوادگی OCD، یک بیماری ایجاد شود.

برای مثال، ممکن است پس از ابتلا به آنفولانزا نگران میکروب‌ها باشید.سطوح پایین سروتونین،که می تواند بر تعادل روانی و مشکلات در محل کار، مدرسه  یا یک رابطه مهم تأثیر بگذارد.هر سن، جنس یا نژادی می تواند OCD را تجربه کند.اگر علائم دارید، مهم است کهبا روان درمان و متخصص خود صحبت کنید که می تواند اشکال مختلف درمان مانند درمان شناختی رفتاری یا داروها را ارائه دهد. OCD قابل درمان است و شما می توانید یاد بگیرید که چگونه بر افکار وسواسی و رفتارهای اجباری که ممکن است داشته باشید غلبه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان