این 10 نکته در فصل امتحانات معجزه می کند + کنکوری ها کجا درس بخوانند

خط سلامت: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گرفتن نمرات بالا تغییر دادن محیط یادگیری است.

این 10 نکته در فصل امتحانات معجزه می کند + کنکوری ها کجا درس بخوانند

زمانی که یک فرد فضای فیزیکی اش را مدیریت می کند، موجب بهبود تمرکز و جلوگیری از حواس‌پرتی در فصل امتحانات می‌شود.

یافتن محل مطالعه

به گزارش خط سلامت بهترین مکان برای مطالعه جایی است که فرد بتواند آن را کاملاً به مطالعه اختصاص دهد. هر چند که هستند دانش‌آموزانی که بتوانند در فضای شلوغ هم تمرکز لازم را برای مطالعه داشته باشند ولی بیشتر افراد برای تمرکز در مطالعه نیاز به سکوت و فضای خلوت دارند.

ایده‌آل‌ترین مکان برای مطالعه محلی از خانه است که دور از فضای ناهارخوری، تماشای تلویزیون و نشیمن باشد.

درجه حرارت

حرارت محیط و فضایی که یک دانش‌آموز در آن به مطالعه می‌پردازد، از اهمیت خاصی برخوردار است. دمای محیط نه باید گرم و نه باید خیلی سرد باشد.

نیاز به اکسیژن یکی از ضروریات مطالعه و فراگیری است. زیرا مغز نیاز به اکسیژن دارد بنابراین جریان هوای تازه به اتاق و محلی که در آن مطالعه می‌کنید یکی از مهم‌ترین ضروریات است که نباید از آن غفلت کرد.

نور

بهتر است محل مطالعه با نور طبیعی تغذیه شود و حتی المقدور روشنایی طبیعی جایگزین نور‌های مصنوعی شود. این مسأله در ساعاتی از روز که فرد در حال مطالعه است به او انرژی بیشتری خواهد داد.

همچنین از لامپ‌های رشته‌ای که حاوی نور فلورسنت هستند برای کاهش فشار چشم‌ها باید استفاده شود.

توجه به این نکته‌ها از خستگی چشم‌ها و خواب‌آلودگی می‌کاهد.

محل نشستن

زمان مطالعه دانش‌آموزان ناچارند بیشتر زمان را بنشینند بنابراین انتخاب صندلی از اهمیت ویژه ای  برخوردار است. صندلی خوب و مناسب، به فرد این امکان را می‌دهد که به طور طولانی مدت روی آن بنشیند و احساس ناراحتی و درد نداشته باشد.

موسیقی

بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌دانند که آیا می‌شود هنگام مطالعه موسیقی گوش داد؟ اگرچه پاسخ این سؤال مثبت است ولی باید از موسیقی‌های تندی که ذهن را درگیر می‌کند، اجتناب کرد.

محققان معتقدند برخی از انواع موسیقی‌های بدون کلام و نرم، موجب افزایش توانایی مغز و یادگیری می‌شوند.

هرچند که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند در سکوت مطالعه کنند و معتقدند در این فضا بهتر مطالب را می‌آموزند و اطلاعات راتکمیل می‌کنند.

نکته‌های ظریف

قبل از آن‌که شروع به مطالعه کنید بهتر است تمام وسایل مورد نیاز مثل پاک‌کن، مداد تراش و... روی میز تحریر قرار داده شود . در غیر این صورت  ناچار می‌شوید برای دستیابی به هر کدام از این وسایل از جا بلند شده و تمرکزتان  را از دست بدهید.

قفسه کتاب

بهتر است یک یا دو قفسه در کنار میز تحریر دانش‌آموزان قرار گیرد تا تمام کتاب‌ها و جزوات دسترسی به صورت مرتب در دسترس او قرار داشته باشد.

برگه‌های یادآوری

عبارات و کلمات و راه‌حل‌های مهم را روی برگه‌های یادداشت کوچک نوشته و روی دیوار، میز و... که در معرض دید قرار دارد بچسبانید در هر بار که به صورت ناخودآگاه آنها را می‌بینید، آن اطلاعات در ذهن ثبت خواهد شد.

وایت برد

اگر فضای کافی در اتاق وجود دارد، یک تخته وایت برد کمک بزرگی در به‌خاطر سپردن دروس و اطلاعات آن می‌کند. استفاده از ماژیک‌های رنگی و ثبت آن روی وایت‌برد، درس‌خواندن را جذاب‌تر و آسان‌تر خواهد کرد.

پیام‌های مثبت

درس‌خواندن سخت و خسته کننده است. این خستگی بخصوص شب‌های امتحان بیشتر خواهد شد. برای کم کردن خستگی‌ها و این احساسات منفی بهتر است به خود روحیه مثبت داده و اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید.

نصب کاغذ‌هایی روی میز تحریر با عبارتی که به شما انرژی می‌دهد، قدرت عاطفی را افزایش خواهد داد و به همان نسبت انگیزه تان را بالا‌تر خواهد برد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان