فیلم / ترمیم عشق از دست رفته و رابطه عاطفی فقط با 2 سوال

خط سلامت : چگونه از آسیب دیدن روابط مان جلوگیری کنیم؟ دو نکته اساسی برای رفع خشم های انباشته شده در همسران وجود دارد.

فیلم /  ترمیم عشق از دست رفته و رابطه عاطفی فقط با 2 سوال

رابطه هر روز چالش‌های کوچکی را به همراه دارد. ناامیدی و عصبانیت  که می‌تواند بین متعهدترین شریک‌ها هم پیش بیاید و صمیمیت ارتباط آنها را به طور نامحسوسی از بین ببرد.

به گزارش خط سلامت برای جلوگیری از این خطر، عاشقان باید مرتباً فضایی را برای خود باز کنند , با روحیه ای آرام و گشاده رویی و کنجکاوی ، دو سؤال ظاهراً ساده و در عین حال بسیار محوری و مؤثر بپرسند:

برای چه چیزی از من عصبانی هستید؟ تو را ترساندم؟

خشم ها ی فروخورده در رابطه

بدون این که بدانیم، دائماً شرکای خود را با این که بیشتر از آن چیزی نباشیم که می‌خواهند ما باشیم، عصبانی می‌کنیم. بسیارمهم است که خشم ایجاد شده را بتوان افشا کرد و شنید.

بنابراین در پاسخ به سوال اول، ممکن است توضیح دهیم که چگونه دوستان و شریک زندگیمان خیلی خسته کننده هستند، شغل بهتری ندارند، آشپزخانه را نامرتب ترک می کنند یا این که آنقدر نگران مادرشان هستند "عصبانی" هستیم.ممکن است به همین ترتیب از ما عصبانی شوند که ما آنقدر عصبی و بدخلق هستیم، با آداب رفتار نمی کنیم و دیگران را به شدت قضاوت می کنیم. وقتی خشم خود را آشکار می کنیم، نباید عصبانی شویم .

خلق و خو می تواند آرام و حتی بازیگوش باشد. ما به راه حل یا پاسخ های جادویی هم نیاز نداریم آنچه مهم است این است که ما در فضایی از تفاهم و عذرخواهی متقابل فرصتی برای رها کردن ناامیدی های خود داریم.

سپس برای پرداختن به سوال دوم، عشق را می توان به طور نامحسوسی با ترس مهار کرد.  و به همین دلیل است که باید بپرسیم، اخیراً چگونه شما را ترساندم؟  ما همیشه همدیگر را می ترسانیم ، با نامعقول بودن، با آشفتگی، با غیرقابل اعتماد بودن...

ترس اعتمادی را که نسخه آسیب پذیر کوچک خودمان که در درون ما نهفته است، از کسی که برای سرمایه گذاری در آن انتخاب کرده است، از بین می برد.

آنچه مهم است این نیست که ما هرگز ناراحتی ایجاد نکنیم،بلکه وقتی با لحن آرام به ما می گویند ما کار بدی انجام داده ایم ، باید مودبانه حرف معشوق را بشنویم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان